کد خبر : 200243
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
-

رتبه اول قائمشهر در ذخیره سازی مرکبات / دو برابر شدن صادرات مرکبات

رتبه اول قائمشهر در ذخیره سازی مرکبات / دو برابر شدن صادرات مرکبات

به گزارش قائم آنلاین، شهرستان قائم‌شهر به لحاظ داشتن باغ مرکبات فراوان و تنوع آن به پایتخت مرکبات معروف شده و قرار است جشنواره‌ای با همین عنوان در این شهرستان برگزار شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  در جلسه هماهنگی جشنواره ملی مرکبات، اظهار کرد: تاکنون ۶۰ هزار تن مرکبات شامل پرتقال و نارنگی استان

به گزارش قائم آنلاین، شهرستان قائم‌شهر به لحاظ داشتن باغ مرکبات فراوان و تنوع آن به پایتخت مرکبات معروف شده و قرار است جشنواره‌ای با همین عنوان در این شهرستان برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران  در جلسه هماهنگی جشنواره ملی مرکبات، اظهار کرد: تاکنون ۶۰ هزار تن مرکبات شامل پرتقال و نارنگی استان صادر شده است که این میزان تا پایان سال‌جاری دوبرابر شده و به ۱۲۰ هزار تن خواهد رسید.

عزیزالله شهیدی فر با مطلوب دانستن این میزان صادرات نسبت به صادرات ۵۸ هزار تنی در سال گذشته افزود: مقصد صادرات مرکبات استان کشورهای حاشیه خلیج فارس ، دریای خزر ، روسیه و هندوستان می باشد.

وی تصریح کرد: برداشته شدن سیستم اصلاح ، بسته بندی و سورتینگ مهمترین راهکار برای افزایش میزان صادرات مرکبات استان است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تن انواع مرکبات در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: از این مقدار سهم پرتقال تامسون یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که لازم است باغداران در کشت محصولات خود تنوع ایجاد نمایند تا از این بابت متضرر نشوند.

 

فرماندار قائم‌شهر نیز در این جلسه ضمن استقبال از برگزاری این جشنواره و با معرفی شهرستان قائمشهر به عنوان پایتخت مرکبات کشور اظهار کرد: ۲۵ رقم انواع مرکبات در شهرستان تولید می‌شود و این فرصتی است تا این ارقام را معرفی کنیم.

یحیی یوسف‌پور با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره‌ها فرصتی برای معرفی محصولات متنوع مرکبات در سطوح ملی و فراملی و همچنین جذب سرمایه‌گذاران برای حمایت باغداران خواهد بود، تاکید کرد: با جذب مقالات علمی مرتبط باید هر ساله به سمت کیفی سازی جشنواره حرکت کنیم و از این ظرفیت برای جذب گردشگر نیز استفاده شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر نیز با بیان اینکه ۱۵هزار و ۲۰۰ هکتار باغ مرکبات در شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: سهم شهرستان در تولید مرکبات ۳۵۰ هزار تن است و رتبه چهارم در استان را دارد.

مجید جعفری با اعلام رتبه نخست قائمشهر در ذخیره‌سازی مرکبات در کشور گفت: در سطح شهرستان ۱۷۶ واحد سورتینگ فعال وجود دارد که از این تعداد فقط ۱۰ سورتینگ این قابلیت را دارند که مرکبات را برای صادرات سورت کنند.

وی چرخه اقتصادی مرکبات شهرستان قائمشهر در سال جاری را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

لازم به ذکر است جشنواره ملی مرکبات ۹ تا ۱۳ دی ماه امسال در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائم‌شهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =