کد خبر : 132073
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
-

تحریم‌ها را باید به فرصت تبدیل کرد

تحریم‌ها را باید به فرصت تبدیل کرد

به گزارش قائم آنلاین، علی لاریجانی پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی اقوام غرب استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و جمعی از نمایندگان اقوام کشور در مجلس شورای اسلامی در شهرستان قدس برگزار شد، طی سخنانی گفت: تهران استانی مهاجرپذیر است و تردد شهرستان های این استان با پایتخت زیاد

به گزارش قائم آنلاین، علی لاریجانی پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی اقوام غرب استان تهران که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و جمعی از نمایندگان اقوام کشور در مجلس شورای اسلامی در شهرستان قدس برگزار شد، طی سخنانی گفت: تهران استانی مهاجرپذیر است و تردد شهرستان های این استان با پایتخت زیاد است، برای رفع مشکلات مربوط به مترو و قطار شهری در شهرستان های ملارد، قدس و شهریار با شهردار تهران و مسئولین مذاکره خواهم کرد.

وی گفت: در سال های اخیر این سه شهرستان از رشد جمعیت فزاینده برخوردار شد که متناسب با رشد و توسعه آن ها نبوده است، بسیاری از زمینه های اشتغال برای ساکنان غرب تهران در شهر تهران است، که باید برای تردد آن ها فکری کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقوام ایرانی ابتدا بر ملیت خود تاکید دارند و بعد بر قومیت خود تاکید دارند، گفت: می توان از ظرفیت بازار بزرگ برای عرضه تولیدات بومی که مختص به قومیت های ساکن تهران است استفاده کنیم.

لاریجانی گردهمایی اقوام در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را معنادار و نشانه اتحاد و انسجام ملی دانست و گفت: هم زیستی صمیمانه اقوام مختلف در غرب تهران نکته مهمی است، در بسیاری از کشورها تجمع اقوام مختلف زمینه ساز نزاع و جدایی طلبی می شود، اما در ایران این طور نیست.

وی از سرمایه گذاری دشمنان بر روی برخی از اقوام ایران برای ضربه زدن به نظام خبر داد و گفت: این اتفاقات از اول انقلاب وجود داشت، اما به دلیل این که همه اقوام یک ریشه ایرانی داشته و به این ریشه افتخار می کنند، دشمن شکست خورد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که حضور اقوام مختلف در حوزه بالکان را زمینه ساز جدایی این کشورها شد، گفت: صداوسیما می بایست، نقطه قوت اتحاد اقوام را در چهلمین سال انقلاب مورد توجه قرار دهند و مسیری که اقوام مختلف پای انقلاب از خود گذشتگی داشتند، را به تصویر کشیده و سیمای رنگارنگ قومیت در ایران را نشان دهد، این کار در چهل سالگی ایران بسیار موثر و زیبا است.

لاریجانی خواستار استفاده از ظرفیت همگرایی اقوام غرب تهران شد و گفت: بازار بزرگ تهران می تواند پشتیبان مناسب بخش تولید و صنایع دستی و جذاب برای مردم تهران باشد، می توان یک فروشگاه با برند مختلف راه اندازی کرد، تا مثلا شیرینی های مختلف اقوام را تهیه و توزیع کند، این امر طالب هم دارد، به عنوان مثال صنایع دستی همدان، کردستان، آذربایجان و ارومیه را نباید کم گرفت و وجود فروشگاه هایی که صنایع دستی اقوام را در دسترس قرار دهد، مناسب است.

وی ادامه داد: تنوع قومی یک ظرفیت است، بازار بزرگ تهران نیز ظرفیت توزیع خوبی است، باید این ۲ مقوله را با هم دید و از آن استفاده کرد، باید از تحریم‌ها فرصت ایجاد کرد و ظرفیت‌های بالای کشور را بالفعل کرد.

لاریجانی خواستار تکمیل زنجیره های تولید در بخش تولید کشور شد و گفت: اکثر بخش‌های تولیدی به دلیل فقدان‌هایی در زنجیره تولید نیاز به واردات از خارج دارند، این امر به‌ویژه در زمان تحریم باعث ایستایی، درنتیجه وابستگی و باعث توقف می‌شود و درصورتی‌که شرکت‌های دانش‌بنیان را پشتیبانی و حمایت کنیم این زنجیره تولیدی به داخل متکی می‌شود و تاب‌آوری اقتصاد افزایش می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + 19 =