کد خبر : 309103
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
-

همکاری هسته‌ای رژیم اشغالگر و کشورهای سازشگر

همکاری هسته‌ای رژیم اشغالگر و کشورهای سازشگر

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی آمادگی تل‌آویو را برای همکاری هسته‌ای با کشورهای عربی که روابط خود را با این رژیم به حالت عادی درآورده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت العهد، موشه ادری، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی در شصت‌وششمین کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین، پایتخت اتریش اظهار کرد: تل‌آویو آماده همکاری در زمینه‌های فناوری و دانش هسته‌ای با کشورهای عربی است که توافقنامه‌های عادی‌سازی امضا کردند.

ادری در ادامه مدعی شد: توافقنامه‌هایی که با مراکش، امارات و بحرین امضا شدند، راهی را برای گفتگوی مستقیم و هدفمند در داخل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ایجاد خواهند کرد.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای رژیم صهیونیستی باز هم مدعی شد: چنین اقدامی زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام خواهد شد و این نشان‌دهنده ماهیت مسالمت‌آمیز کاربردهایی تایید شده آژانس است.

روزنامه اورشلیم پست به نقل از ادری نوشت، “امیدواریم رویکرد جدید در منطقه ما به منزله راهی به جلو برای گفتگویی مستقیم و هدفمند داخل منطقه ما از جمله در نشست‌های هسته‌ای باشد”.

ادری در بخش دیگری از اظهارات خود گروه عربی در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را به انتقاد از اسرائیل به دلایل سیاسی و افزودن بند “توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل” در دستور جلسه هر سال متهم کرد و مدعی شد، “این اقدام سیاسی بی‌فایده مغایر با رویکرد مثبت و فراگیر در منطقه ما است و این اقدامات محکوم به شکست هستند”.

همکاری هسته‌ای رژیم اشغالگر و کشورهای سازشگر
نیروگاه دیمونا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =