کد خبر : 299853
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
-

صنایع بزرگ نفت و گاز و معدنی امسال باید دانش‌بنیان شوند

صنایع بزرگ نفت و گاز و معدنی امسال باید دانش‌بنیان شوند

عضو فراکسیون دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع بزرگ دانش‌بنیان نیستند، گفت: در سال جاری باید صنایع بزرگ حوزه‌های نفت و گاز و معدنی دانش‌بنیان شوند.

به گزارش عصرقائم، محسن دهنوی امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران ساخت در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه پیشنهاد کرد که همه مسؤولان از نمایشگاه ایران ساخت بازدید کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دادن به تجاری‌سازی دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: ایشان در سخنرانی اخیر خود فرمودند یکی از بزرگترین بازار مصرف شرکت‌های دانش بنیان، خود دولت است و دولت به عنوان یک مصرف کننده بزرگ، از محصولات شرکت‌های دانش بنیان خریداری کند.

دهنوی خاطر نشان کرد: من فکر کنم یکی از بزرگترین سیاست‌ها این است که جا دارد در سالی که به همین عنوان نامگذاری شده، خرید دولت‌ها و شرکت‌های دولتی از مجموعه شرکت‌های داخلی باشد.

عضو فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خرید دولت از شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه دانش بنیان‌ها باید به سمت دو اتفاق مهم برویم، یکی از این اتفاقات را دانش بنیان شدن صنایع بزرگ عنوان کرد.

دهنوی تاکید کرد: یکی از اشکالات این است که صنایع بزرگ معدنی، نفت و صنایع پایین دستی و همچنین صنایع گاز و پتروشیمی، دانش بنیان نیستند و فناوری روز کمتر در تولیدات آنها دخالت دارند؛ از این رو باید امسال به این سمت بروند که شرکت‌های بزرگ و صنایع بزرگ، دانش بنیان شوند.

وی نکته دوم را افزایش کیفیت محصولات دانست و گفت: این شرکت‌ها باید به سمت افزایش کیفیت و کاهش قیمت حرکت کنند.

دهتوی یادآور شد: از تجربه صنایع دیگر باید درس بگیریم و سعی کنیم شرکتهای دانش بنیان، تولید محصولات با کیفیت بالا داشته باشند که بین مردم و بازار جایگاه خود را بیابند.

صنایع بزرگ نفت و گاز و معدنی امسال باید دانش‌بنیان شوند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =