کد خبر : 235395
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
-

کوبا: تحریم‌های آمریکا در سال گذشته بیش از ۵.۵ میلیارد دلار خسارت داشته است

کوبا: تحریم‌های آمریکا در سال گذشته بیش از ۵.۵ میلیارد دلار خسارت داشته است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا این اظهارات را در آغاز یک کمپین سالانه برای یکی از قطعنامه‌های سازمان ملل که اعمال این تحریم‌ها پس از انقلاب ۱۹۵۹ کوبا را محکوم می‌کند، مطرح کرد. رای‌گیری امسال مجمع عمومی سازمان ملل که ابتدا برای ماه اکتبر تعیین

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا این اظهارات را در آغاز یک کمپین سالانه برای یکی از قطعنامه‌های سازمان ملل که اعمال این تحریم‌ها پس از انقلاب ۱۹۵۹ کوبا را محکوم می‌کند، مطرح کرد.

رای‌گیری امسال مجمع عمومی سازمان ملل که ابتدا برای ماه اکتبر تعیین شده بود، به خاطر پاندمی کرونا به مه سال‌آینده موکول شد. این بیست و نهمین باری است که کوبا حمایت بین‌المللی علیه این تحریم‌ها را ترتیب داده است.

رودریگز گفت: خسارت‌ها از آوریل ۲۰۱۹ تا مارس ۲۰۲۰ میلادی برابر با ۵.۵۷۰ میلیارد دلار بوده که حدود ۱.۲۲۶ میلیارد دلار بیش‌تر از سال قبل آن محسوب می‌شود و مجموع این خسارت‌ها را از زمان آغاز این تحریم‌ها به ۱۴۴ میلیارد دلار می‌رساند.

وی افزود: این تحریم‌ها همچنین کار را برای کوبا برای خریداری تجهیزات ضروری حفاظت شخصی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی برای مبارزه با ویروس کرونا سخت‌تر کرده است.

رودریگز در کنفرانسی خبری در هاوانا گفت: هر کسی که در انتخابات آمریکا پیروز شود باید با این حقیقت ملموس و مشخص رو به رو شود که این تحریم‌ها به مردم کوبایی، خانواده‌ها و کوبایی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند ضرر رسانده و نقض حقوق بشر بوده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 17 =