کد خبر : 318302
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
-

سپاه پاسداران مقتدر سبب پیشرفت ایران شده است

سپاه پاسداران مقتدر سبب پیشرفت ایران شده است

امام جمعه موقت ساری با محکوم کردن اقدام پارلمان اروپا در تروریست خواندن سپاه پاسداران گفت: آنها می‌دانند که سپاه مقتدر ما نهادی مقدس است از این رو درپی تضعیف این نهاد قرار گرفته است.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نماز جمعه ساری، با اشاره به اینکه گام‌های خوبی در راستای انقلاب برداشته شده است، اظهار کرد: اوج بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دو کلیدواژه مهم تمدن‌سازی و آمادگی برای ظهور است که باید فرهنگ ابتذال و خداگریزی به توحیدمحوری و ظهور تبدیل شود و تمدن باید شکل گیرد؛ چرا که ما این ظرفیت را داریم.

امام جمعه موقت ساری با اعلام اینکه توهین به قرآن کار جدیدی نیست، اضافه کرد: از زمان رسول خدا (ص) تاکنون هرجا نگاه توحیدی هست دشمنان نمی‌گذارند این نگاه شکل گیرد، قرآن نقشه راه برای ما است ولی دشمنان می‌خواهند قرآن را خاموش کنند و قرن‌ها هم تلاش کردند ولی با این وجود پرفروش‌ترین کتاب در دوران امروزی قرآن است که نشان‌دهنده اهمیت توجه مردم است.

نصوری خاطرنشان کرد: دشمنان در مسیری که حرکت می‌کنند نمی‌توانند نور تلالویی که از قرآن نشات می‌گیرد را خاموش کنند و تاکنون نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با محکوم‌کردن توهین به قرآن کریم بیان کرد: این توهین‌ها هشداری برای ما است، ۹۰ میلیون جمعیت داریم اما یک میلیون حافظ قرآن نداریم؛ چرا که قرآن سند بالادستی ما است و نسل نو ، مسوؤلان و مردم ما باید رفیق شوند و نباید قرآن روی طاقچه‌‌ها باشد.

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: می‌بینیم اکنون دشمن به غیض درآمده؛ چرا که قرآن در گرانبها و مهم‌ترین رکن برای مسلمانان است و علاوه بر محکوم کردن و اعلام بیزاری که از این حرکت زشتی که دم از آزادی می‌زنند به عقاید جمع وسیعی توهین می‌کنند، باید این حرکت تلنگری به خودمان باشد توجه به قرآن را جدی بگیریم.

نصوری با اشاره به اینکه آمریکا سپاه را تحریم کرده و در مقابل خدمت‌گزاران انقلاب هم ارتش آمریکا را در لیست تروریستی قرار دادند، تصریح کرد: اتفاق این بود الان نیروهای آمریکایی جرات نمی‌کنند در حوزه خلیج همیشه فارس نزدیک شوند و ترسیدند و عقب‌گرد کردند و حالا اتحادیه اروپا این حرکت را انجام دادند که در مقابل شیطان بزرگ عددی نیستند ولی آنان به این نکته رسیدند که سپاه مقتدر ما نهادی مقدس است.

وی با اعلام حمایت از مجموعه همه نیروهای نظامی به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یاداور شد: نکته آخر جنگ شناختی و ادراکی است که دشمن آغاز کرد و به‌دنبال تغییر باورها هستند.

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: دشمنان در جنگ شناختی نخست ذهن نسل جدید و بعدها مرزهای سرزمینی را فتح خواهد کرد و باید بگوییم این جنگ، جنگ روایت‌ها است و واقعیت‌ها مهم نیست مهم تصوری که در ذهن مخاطب به وجود می‌آید و در این زمینه تصویرسازی می‌کنند و از باورهای اسلامی غولی را به وجود می‌آورند.

نصوری تصریح کرد: جنگ شناختی به شدت روی شناخت‌ افراد و تغییر هویت‌ها اثر می‌گذارد و مهم‌ترین تاکتیک در این زمینه بی‌هویتی افراد، انتشار اخبار جعلی و از بین بردن شخصیت افراد تاثیرگذار، امتیاز زدایی از رسانه‌های خودی، کمرنگ‌نمایی از پیشرفت و ایجاد یاس و ناامیدی، تحریک هیجانات و استفاده ابزاری از جایگاه افراد است که نتیجه آن بی‌هویتی، کاهش شدید تاب‌آوری اجتماعی و از بین رفتم اعتماد جامعه از حاکمیت و نابود کردن نیروها و سرمایه‌های اجتماعی است.

وی گفت: موضوع مهم در مقابله با جنگ شناختی اتکال خود را به خداوند جدی بگیریم و توحید را از دست ندهیم و توکل‌مان را از دست ندهیم و همچنین ارتقای فردی در سواد رسانه‌ای باید در جامعه پررنگ شود.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر اینکه بالا بردن روحیه امید به‌ویژه در میان نخبگان جامعه ضروری است، اظهار کرد: اینکه هجمه می‌شود باید خوشحال شویم و قوی باشیم اگر جنگ نبود شاید نتوانستیم به این جایگاه برسیم؛ چرا که در اوج بحران‌ها توانستیم به جایگاه بالا برسیم باید به نخبگان جامعه میدان داده شود و آگاه‌سازی در جامعه ایجاد شود مسائل در مسیر قانون‌گریزی قرار گرفته که بایو مورد توجه قرار گیرد.

نصوری با اشاره به اینکه از دولت رئیسی می‌خواهیم جلوی گرانی‌ها و افزایش اجاره خانه‌ها را بگیرد، خاطرنشان کرد: از دولت‌مردان درخواست می‌کنیم با انجام برنامه‌هایی کوتاه‌مدت و زودبازده برخی از مشکلات را حل کند؛ چرا که مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند و باید به نسل نو توجه شود و برنامه‌های منسجمی برای همه مردم دیده شود.

نصوری با یادآوری حماسه ششم بهمن سال ۶۰ که در این روز ۴۱ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است، افزود: مردم در مناسبت‌های دیگر به خدمت مقام معظم رهبری می‌رسند و تجدید بیعت رهبری می‌کنند که این مطالبه مردم مازندران از رهبری است که در سال‌های آینده به محضر رهبری باشیم تا علاوه بر تجدید عهد رهبری بتوانیم این انقلاب کوچک را برای همیشه در میان مردم ماندگار کنیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه دهه فجر، دهه انقلاب اسلامی ایران است، گفت: انقلاب اسلامی ما بی‌نظیر است و اثرگذاری آن به‌گونه‌ای است که حتی در دنیا به آن توجه شده است.

سپاه پاسداران مقتدر سبب پیشرفت ایران شده است/لزوم آگاهی مردم نسبت به جنگ رسانه‌ای

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + 3 =