کد خبر : 317538
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
-

برگزیدگان جشنواره رازی از نظر رعایت اخلاق در پژوهش ارزیابی می‌شوند

برگزیدگان جشنواره رازی از نظر رعایت اخلاق در پژوهش ارزیابی می‌شوند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در مورد بررسی برگزیدگان جشنواره رازی از نظر رعایت اخلاق در پژوهش، گفت: وقتی کسی در جشنواره رازی جایزه می‌گیرد، حتماً از نظر اخلاق در پژوهش ارزیابی شده است. اگر در سنوات آتی تخلف پژوهشی اثبات شود، حتماً مجدد در کمیته اخلاق در پژوهش وزارتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش عصرقائم، دکتر یونس پناهی در گفت‌وگو ، در پاسخ به این سوال که آیا در جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی به موضوعات اخلاق در پژوهش نیز توجه می‌شود یا خیر؟ توضیح داد: یکی از جدی‌ترین مسائلی که در پژوهش مورد توجه قرار می‌گیرد، رعایت مباحث و مشکلات مربوط به اخلاق است. همه پژوهشگران و شرکت‌های فناور در کمیته اخلاق وزارتی که زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و تاییدیه آن‌ها را دارند.

وی افزود: بنابراین وقتی کسی در جشنواره رازی جایزه می‌گیرد، حتماً از نظر اخلاق در پژوهش ارزیابی شده است. اگر فردی یا پژوهشی یا شرکت دانش‌بنیانی مشکلی داشته باشد که همکاران کمیته اخلاق در پژوهش آن‌ها را تایید نکنند، جایزه نخواهند گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درباره این‌که که اگر در آینده مشخص شود یکی از برگزیدگان از نظر اخلاق در پژوهش دچار مشکل بوده، آیا دبیرخانه جشنواره با آن برخورد خواهد کرد؟، گفت: ارزیابی‌ها همیشه ارزیابی فعل و گذشته است و در مورد آینده پیش‌بینی سخت است.

وی خاطر نشان کرد: اگر در سنوات آتی نیز تخلف پژوهشی اثبات شود که البته الان این احتمال به دلیل دقت‌های زیاد، خیلی ضعیف است؛ مجدد به کمیته اخلاق برمی‌گردد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برگزیدگان جشنواره رازی از نظر رعایت اخلاق در پژوهش ارزیابی می‌شوند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =