کد خبر : 317258
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
-

اگر مردم قدری رعایت کنند، مشکلی برای تأمین گاز نداریم

اگر مردم قدری رعایت کنند، مشکلی برای تأمین گاز نداریم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه موج سرمای کنونی جهانی است و بسیاری از کشورهای اروپایی هم با این موج روبه‌رو هستند، گفت: اگر مردم قدری رعایت کنند ما مشکلی از نظر تأمین گاز نخواهیم داشت.

به گزارش عصرقائم، مجید چگنی اظهار کرد: سرمای کنونی در کشور فراگیر و ماندگار است و بیشتر استان‌های ایران درگیر افت دما و برودت هوا هستند که به‌تبع آن مصرف گاز هم افزایش یافته است اما مصارف نسبت به پیش‌بینی‌ها بالاتر است، به همین دلیل مردم باید کمک کنند که در این شرایط حساس خدایی نکرده در بخش‌هایی از شبکه افت فشار یا قطعی گاز به‌وجود نیاید.

وی با تأکید بر صرفه‌جویی حداکثری گاز افزود: اگر هر مشترک در کشور یک بخاری خود را هم کم کند، خیلی می‌تواند به ما کمک کند، همچنین در منزل لباس گرم بپوشند و از پرده‌های ضخیم استفاده کنند. اگر هم مسافرت یا جایی طولانی‌مدت می‌روند حتماً سیستم‌های گرمایشی خود را خاموش کنند و بعد که آمدند روشن کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه این شدت سرما تا ۱۰ روز آینده پایدار است، در گفت‌وگویی رادیویی گفت: مردم می‌توانند با یک درجه کاهش دمای خانه تقریباً در جمع مصارف کشورمان حدود ۲۵ میلیون متر مکعب گاز صرفه‌جویی کنند و این ۲۵ میلیون خیلی رقم بالایی است.

چگنی بیان کرد: اکنون همه خطوط پالایشگاه‌ها و خطوط انتقال و کمپرسورهای تقویت فشار عملیاتی هستند، البته شبکه بعضی از شهرها قدیمی است مانند مشهد، سبزوار، نیشابور که این شبکه‌ها اگر هم یک جایی افت فشار پیدا می‌کند یا قطعی دارند، به‌دلیل قدیمی بودنشان است، چون به قول معروف گرفتگی در این ایستگاه‌ها پیدا می‌شود و شبکه‌های داخلی باید تقویت شوند.

اگر مردم قدری رعایت کنند، مشکلی برای تأمین گاز نداریم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =