کد خبر : 317234
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
-

از ممنوعیت ایرپاد تا ورود ممنوع به تیم‌ملی!

از ممنوعیت ایرپاد تا ورود ممنوع به تیم‌ملی!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از ممنوعیت ایرپاد در لیگ برتر فوتبال ایران، ندادن بازیکن به تیم ملی جوانان از سوی برخی باشگاه ها، تکمیل تیم ملی بوکس، گلباران بانوی پیر تا ماجراهای ادامه دار کی‌روش و تیم ملی.

به گزارش عصرقائم، با خوابیدن تب جام جهانی، فدراسیون فوتبال که مدت زمان کوتاهی است رشته امور را در اختیار گرفته، باید هر چه سریعتر به وضعیت بلاتکلیف تیم‌های ملی زنان و مردان در رشته‌های مختلف سروسامان بخشد که تعدادشان هم کم نیست. تیم ملی فوتبال امید یکی از تیم‌هایی است که بعد از حضور کوتاه مهدوی‌کیا و اتمام قرارداد او، بدون سرمربی است و بازیکنان هم در آستانه یک سال پر برنامه سرمربی خود را نمی‌شناسند و بحث‌هایی هم درباره وضعیت مدیریتی این تیم وجود دارد.

کاروان هزار شکل ایران

کمیته ملی المپیک برای انتخاب لباس کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو جلسه ای را با طراحان و تولید کنندگان برگزار کرده است تا دوباره پس از بررسی‌های متعدد، طرحی برای لباس کاروان در این بازی‌ها انتخاب شود. البته این داستان انتخاب لباس کاروان برای بازی‌های مختلف ‌همیشه با حاشیه‌های فراوانی همراه بوده است. چراکه برای هر دوره از بازی‌ها  شاهد این هستیم که یا طرح لباس عامه پسند نبوده و یا کیفیت آن موجب نارضایتی ورزشکاران شده است.

نکته اساسی‌تر این است که بر خلاف ایران، کشورهای دیگر تلاش می‌کنند از رنگ‌هایی در لباس گرمکن کاروان خود استفاده کنند که برگرفته از رنگ پرچم کشورشان است و از روی لباس کاروان می‌توان فهمید که آن ورزشکار برای کدام کشور است اما برای ایران داستان به گونه ای دیگر است و از رنگ هایی استفاده می شود که هیچ سنخیتی با پرچم ایران ندارند. در واقع برای هر دوره از بازی‌ها تیم مدیریتی که برسر کار است، رنگ را براساس سلیقه خود انتخاب می‌کند و همین می‌شود که در هر رویدادی که ایران شرکت کرده است، شاهد یک نوع لباس متفاوت هستیم. البته لباس رسمی کاروان در مراسم رژه که داستان خودش را دارد که حتی برای آن هم فکر ی نشده است.

گلباران بانوی پیر

در مسابقات هفته ۱۸ لیگ فوتبال ایتالیا مرسوم به سری آ، دو تیم ناپولی و یوونتوس به مصاف هم رفتند که در آخر این بازی ۵ بر ۱ به سود ناپولی به پایان رسید. با این پیروزی ناپولی صدرنشینی خود را در سری آ تثبیت کرد. ویکتور اوسیمین در دقیقه ۱۴، خویچا کواراتسخلیا در دقیقه ۳۹،   امیر رحمانی در دقیقه ۵۵، ویکتور اوسیمین در دقیقه ۶۵ و الیف الماس در دقیقه ۷۲ برای ناپولی گلزنی کردند. تک گل یوونتوس توسط آنخل دیماریا و در دقیقه ۴۲ به ثمر رسید. با این پیروزی ناپولی با ۴۷ امتیاز از ۱۸ بازی در صدر سری آ قرار دارد و میلان با یک بازی کمتر و ۳۷ امتیاز دوم است. یوونتوس با این شکست به سومین باخت خود در سری آ رسید تا با ۳۷ امتیاز در رده سوم قرار گیرد.

مونته نگرو دومین حریف ایران در هندبال قهرمانی جهان

بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی آغاز شده است. در سه روز نخست مرحله گروهی ۳۲ تیم حاضر اولین دیدارهای خود را انجام دادند.  تیم ملی ایران که در گروه A این مسابقات با شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا همگروه است در اولین دیدارش مقابل شیلی قرار گرفت. شاگردان وویوویچ در یک بازی سخت و نفس‌گیر با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ مقابل شیلی به برتری رسیدند و شانس حضورشان در مرحله دوم این رقابت‌ها افزایش یافت. ملی پوشان هندبال ایران در دومین دیدار خود از مرحله گروهی باید به مصاف مونته‌نگرو بروند. در این دیدار وسلین وویوویچ مقابل تیم ملی کشورش روی نیمکت ایران خواهد بود و این بازی برای هر دو تیم حساس خواهد بود. پیروزی یا نمایش بهترین عملکرد، هدف ملی‌پوشان و کادر فنی ایران است.

هفته هجدهم لیگ برتر والیبال

هفته هجدهم لیگ برتر والیبال مردان یکشنبه، ۲۵ دی با هفت دیدار در شهرهای اردکان، تهران، گنبد، ارومیه، اصفهان، آمل و رفسنجان پیگیری می‌شود. در یکی از دیدارهای این هفته شاگردان پیمان اکبری در پیکان میزبان فولاد سیرجان ایرانیان هستند. دیدار دور رفت این دو تیم سه بر یک به سود نماینده سیرجان به پایان رسید و پیکان برای جبران دور رفت به میدان می‌رود. پیکان با ۱۲ برد و ۳۸ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد و سیرجان نیز با ۱۰ برد ۳۱ امیتاز در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

شاگردان بهروز عطایی در لبنیات هراز آمل که با ۱۴ برد و ۳۹ امتیاز در صدر جدول جدول قرار دارند، میزبان سایپا هستند که سه برد و ۲۲ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول است و از نظر داده آماری شانس زیادی برای پیروزی مقابل صدرنشین ندارند.

ممنوعیت ایرپاد در لیگ برتر فوتبال ایران

یکی از داوران فوتبال ایران می‌گوید استفاده از ایرپاد در بازی‌ها ممنوع شده است. او درباره اینکه برخی داواران در بازی‌ها از موبایل و ایرپاد برای ارتباط استفاده می‌کنند هم گفت: من فقط در یک بازی استفاده کردم اما گفتند دیگر استفاده نکنیم تا سیستم رادیویی خریداری شود. فدراسیون می‌خواست سیستم رادیویی تهیه کند اما چون می‌خواهد VAR تهیه کند، سیستم رادیویی ۸ کاناله باید تهیه شود. اگر تیمی سیستم رادیویی برای بازی‌ها خود تهیه کرده باشد از آنها استفاده می‌شود اما از سیستم ایرپاد استفاده نمی‌شود. ما هم دوست داریم به روز بشویم و امکانات داشته باشیم. فدراسیون هم مشکلاتی دارد و در تلاش است که مشکلات را حل کند. با این حال سعی می‌کنیم با همین امکانات کم اشتباه ظاهر شویم.

تیم ملی بوکس کامل شد

رقابت‌های انتخابی تیم ملی بوکس ایران روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار و نفرات نخست این رقابت‌ها جهت حضور در اردو و مرحله دوم انتخابی‌ها مشخص شدند. همچنین کادرفنی جدید تیم ملی بوکس ایران و نفرات برتر مسابقات انتخابی مشخص شدند. با نظر حسین نهرودی، سرمربی تیم ملی بوکس ایران، همایون امیری، فروتن گل‌آرا و محمود نهتانی به عنوان مربیان و اعضای کادرفنی تیم ملی معرفی شدند. دو تن از مربیانی که بیشترین شاگرد را در ترکیب نهایی تیم ملی داشته باشند نیز، در کادرفنی حضور خواهند داشت.

رفتن به تیم ملی ممنوع

اردوی تیم ملی جوانان برای حضور در مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا در جریان است اما برخی بازیکنان در این اردو حضور ندارند که موجب نگرانی صمد مرفاوی و کادر مدیریتی این تیم شده است و افشین ناظمی، سرپرست تیم ملی جوانان می‌گوید تعدادی از باشگاه‌ها بازیکنان مدنظر صمد مرفاوی را به این تیم نداده‌اند.

اختلاف نظر در مورد کی روش؟

میرشاد ماجدی می‌گوید هیچ گاه نام کی‌روش یا مربی دیگری در هیات رئیسه مطرح نشده و چند دستگی اعضا درباره نام این سرمربی پرتغالی صحت ندارد. این عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره فرآیند سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: فرآیند انتخاب براساس پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصویب هیات رئیسه است که تاکنون انجام نشده است. تاج باید پیشنهاد دهد. من بند اساسنامه را قرائت کردم. تاج باید پیشنهاد کند و اعضای هیات رئیسه هم تایید یا رد کند. ماجدی درباره چند دستگی درباره انتخاب کی‌روش گفت: من چنین چیزی نشنیده‌ام.

یونایتد روی ابرها

از هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر یونایتد و سیتی در داربی شهر منچستر برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری دو بر یک شیاطین سرخ به پایان رسید تا روند خوب یونایتد در هفته‌های اخیر ادامه داشته باشد.

روایت روز/ از ممنوعیت ایرپاد تا ورود ممنوع به تیم‌ملی!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + یازده =