کد خبر : 316472
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

انتصاب دبیر جشنواره «قلم زرین»

انتصاب دبیر جشنواره «قلم زرین»

هیات مدیره انجمن قلم ایران، «حمید هنرجو» را به عنوان دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره «قلم زرین» برگزیده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی انجمن قلم، سیداحمد میرزاده، نائب رئیس و سخن‌گوی انجمن قلم ایران با اعلام این خبر، گفت:حمید هنرجو شاعر ، نویسنده ، پژوهشگر و روزنامه‌نگار فعالی است که نزدیک به ۱۰۰عنوان کتاب در حوزه‌های شعر، داستان و پژوهش‌های ادبی منتشر کرده و علاوه بر پیشینه داوری در جشنواره‌های گوناگون از جمله جشنواره‌های «شعر فجر»، «قلم زرین»، «کتاب سال رضوی» و ..مسئولیت‌های اجرایی متعددی را هم به عهده داشته است. هنرجو که از سال ۸۱ عضو انجمن قلم ایران است کتاب‌های بسیاری در حوزه شعر(اعم از شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان) و همچنین رمان منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به مجموعه شعر «دست تنهایی‌ام را بگیر» و دو داستان «عروس حباب‌ها» و «هلوهای تپه بالایی» اشاره کرد.

سخنگوی انجمن قلم افزود: جشنواره قلم زرین که از سال ۸۳ کار خود را آغاز کرده از قدیمی‌ترین جشنواره‌های غیر دولتی کشور است که به هیچ تشکیلات دولتی و شبه دولتی وابسته نیست و به طور مستقل از سوی انجمن قلم ایران برگزار می‌شود و از بدو تاسیس به جز دو سال، هر ساله به طور منظم برگزار شده است. این جشنواره در پنج بخش، کتاب برگزیده سال را انتخاب و معرفی می‌کند که این پنج بخش عبارتند از: بخش نقد و پژوهش ادبی، بخش شعر بزرگسال، بخش داستان بزرگسال، بخش شعر کودک و نوجوان ، و بخش داستان کودک و نوجوان. دو بخش اخیر در دوره‌های اولیه برگزاری قلم زرین وجود نداشتند و با کمرنگ شدن تدریجی جشنواره‌های ویژه کودک و نوجوان در کشور، این دو بخش از دوره سیزدهم به جایزه قلم زرین افزوده شده‌اند.

میرزاده درباره ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت: در این دوره کتاب‌هایی که از فروردین ۱۴۰۱ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ در محورهای پنجگانه جشنواره منتشر شده باشند از سوی پنج تیم داوری شامل ۱۵ داور بررسی و آثار برگزیده در چهاردهم تیر ماه ۱۴۰۲ روز قلم معرفی و از مولفان این آثار تقدیر خواهد شد. ویژگی این دوره از جشنواره این است که در کنار برگزاری جلسات داوری، آثار برگزیده دوره قبل نیز طی سلسله جلساتی از سوی کارشناسان امر نقد و بررسی خواهند شد تا ویژگی‌های فنی و ارزش‌های محتوایی این آثار برای مخاطبان بیشتر آشکار شود.

انتصاب دبیر جشنواره «قلم زرین»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + یازده =