کد خبر : 312674
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
-

افغانستان در میان کشورهایی با بیشترین افراد بی خانمان

افغانستان در میان کشورهایی با بیشترین افراد بی خانمان

کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آوارگان گفت، بیش از ۷۰ درصد از مردم بی خانمان و آواره جهان از کشورهایی دچار مشکلات آب و هوایی هستند که افغانستان نیز از جمله آنها است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری طلوع، “فیلیپو گراندی” کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور آوارگان همچنین گفت، این کشورها شامل افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه و یمن گرفتار مشکلات آب و هوایی هستند و اگرچه باید در نشست‌های مربوط به آب و هوا آنها هم حضور داشته باشند، اما اغلب غایبند.

“عبدالهادی آچکزای”، نماینده غیررسمی افغانستان در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد ۲۰۲۲ گفت: افغانستان در دستور کار این کنفرانس نیست و هیچ نماینده رسمی از دولت طالبان افغانستان در این نشست حضور ندارد. من هم به عنوان نماینده غیر رسمی دولت کابل در این کنفرانس هستم.

برخی از خانواده‌های افغان که به دلیل تغییرات اقلیمی بی خانمان شده‌اند،‌ می‌گویند با نزدیک شدن زمستان به شدت نگران هستند.

یکی از این افراد بی خانمان از ولایت پروان که به کابل آمده می‌گوید سیلاب‌ها بخش‌های بزرگی از این ولایت را در اوت سال جاری میلادی از بین برده است.

یکی دیگر از این افراد می‌گوید: کودکانم گرسنه هستند.

دیگر فرد بی خانمان از ولایت لوگر گفت: وقتی سیلاب به راه افتاد، ما بی خانمان شدیم. من هم فقیر هستم.

در این میان، یکی از سخنگوهای وزارت آوارگان و بازگشت آنها نیز گفته که حدود ۱۳۰ هزار افغان به دلیل تغییرات آب و هوایی بی خانمان شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 15 =