کد خبر : 308490
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
-

طرح نتانیاهو برای جذب آراء شهروندان عرب در انتخابات

طرح نتانیاهو برای جذب آراء شهروندان عرب در انتخابات

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با راه‌اندازی طرح انتخاباتی جدیدی به زبان عربی به دنبال کسب آراء رای‌دهندگان عرب در انتخابات پارلمانی آتی است.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه “تایمز آف اسرائیل”، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با راه‌اندازی طرح انتخاباتی جدیدی به دنبال کسب آراء رای‌دهندگان عرب در انتخابات پارلمانی آتی است، او در این طرح از آداب و رسوم عربها الگوبرداری کرده و کنیه “ابو یائیر” را با استفاده از نام پسر بزرگش برای خود انتخاب کرده است.

“تایمز آف اسرائیل” در این خصوص نوشت، نتانیاهو به یکی از معدود رهبران احزاب سیاسی تبدیل شده که به دنبال کسب آراء رای‌دهندگان عرب اسرائیلی در انتخابات نوامبر آتی است و رئیس حزب لیکود تلاش می‌کند از طریق این انتخابات دوباره به قدرت بازگردد.

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، نتانیاهو به عنوان بخشی از این طرح جدید، حساب‌های کاربری را به زبان عربی در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیک‌تاک به راه انداخته که در آنها ویدیوهایی ترجمه شده به زبان عربی به اشتراک گذاشته می‌شود، همچنین او یک طرح رسانه‌ای را ویژه رای‌دهندگان عرب کلید زده است.

به نوشته روزنامه یاد شده، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در تبلیغات انتخاباتی قبلی نیز طرح‌های مشابهی را کلید زده بود اما آن تلاش‌ها تنها برخی نتایج حاشیه‌ای را به دنبال داشت.

نتانیاهو در انتخابات سال ۲۰۲۱ اقدامات مشابهی را با محوریت لقب “ابو یائیر” انجام داد؛ لقبی که نتانیاهو ادعا می‌کند طرفداران عربش به او داده‌اند.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیشتر با حضور در شهرک‌های عرب‌نشین برای کمپین واکسیناسیون کرونا که دولتش به راه انداخته بود، تبلیغ کرد، همچنین او طرحی را برای مبارزه با جرائم در شهرها و شهرک‌های عربی ارائه کرده و درباره “دوره جدیدی” از روابط یهودی-عربی در اراضی اشغالی تبلیغ کرد.

او چند هفته قبل در ویدیوی کوتاهی مدعی شده بود، هنگام عبور از یکی از روستاهای عرب‌نشین، برخی شهروندان عرب او را “ابو یائیر” خواندند.

طرح نتانیاهو برای جذب آراء شهروندان عرب در انتخابات
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =