کد خبر : 306792
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۴۰
-

اورهال قطارهای مترو نیازمند حمایت مالی

اورهال قطارهای مترو نیازمند حمایت مالی

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در مورد برنامه اورهال قطارهای مترو توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش عصرقائم، مهدی شایسته اصل در گفت‌وگو ، در مورد اورهال قطارهای مترو بیان کرد: خوشبختانه توانستیم ظرف مدت یک ماه با امکانات موجود و تلاش جهادی مهندسان و تکنسین‌های فنی مترو، ۳ لوکوموتیو و ۲۷ واگن از ناوگان خط ۵( خط کرج) را اورهال و به چرخه فعالیت بازگردانیم.

وی افزود: با توجه به شرایط سختی که برای تامین ناوگان و همچنین خرید قطعات، رو برو هستیم، این مهم با غیرت و دانش فنی کارکنان عملیات متروی پایتخت رخ داد که نقطه عطفی در نهضت اورهال و نوسازی ناوگان و خط و ابنیه متروی تهران در دوره جدید مدیریت شهری خواهد بود.

شایسته گفت: امید است با تامین منابع مورد نیاز و فاینانس با کمک وزارت کشور و دولت، چرخه مثبت اورهال و تقویت حمل و نقل عمومی ادامه یابد و شاهد اوضاع بهتری در تامین قطعات و خرید ناوگان جدید باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم در سال جاری ۳۰ رام قطار اورهال شود، گفت: هم اکنون ۵ رام قطار از خطوط شهری در حال اورهال است؛ اما با توجه به عدم تامین نقدینگی و کمبود منابع ناشی از عدم پرداخت بودجه مصوب شورای اسلامی شهر، از برنامه اورهال عقب هستیم. این در حالی است که شرکت واگن سازی تهران آمادگی اورهال تعداد بیشتری از قطارها را دارد و منابع مالی و کمبود قطعه، اجازه سرعت بیشتر را از مجموعه سلب کرده است.

شایسته ادامه داد: با جدیت در حال رایزنی برای تامین نقدینگی و منابع هستیم و امید است با کمک ویژه شهردار تهران و دغدغه ای که از ایشان سراغ داریم، بخش قابل توجهی از مشکلات انباشته در دوران جدید مدیریت شهری مرتفع شود.

شایسته اصل در مورد برآورد مالی اورهال هر رام قطار  گفت: برآوردی که دوستانمان در شرکت واگن سازی مترو که زحمت اورهال قطارها بر عهده آنها است، دارند آن است که حدود ۱۱ درصد ارزش کل یک رام قطار برای اورهال هزینه می شود البته هزینه رده های تعمیراتی برای قطارها در زمان های مختلف، متفاوت است اما برای اورهال کلی قطارها، حدود ۱۱ درصد ارزش کل قطار در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال ارزش یک رام قطار AC از خطوط زیرزمینی حدود ۷ میلیون یورو است که هزینه اورهال آن حدودا ۷۷۰ هزار یورو می شود.

اورهال قطارهای مترو نیازمند حمایت مالی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 + هجده =