کد خبر : 306253
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
-

خانه‌های هلال پایگاه آموزش‌های اجتماع محور در سوانح

خانه‌های هلال پایگاه آموزش‌های اجتماع محور در سوانح

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از اجرای برنامه های آموزشی اجتماع محور در سوانح ویژه خانه های هلال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش عصرقائم، پیمان صابریان در دوره آموزشی تشکیل تیم های تخصصی امداد و نجات در خانه های هلال با اشاره به اینکه خانه های هلال یکی از ظرفیت های بسیار مهم جهت آموزش و توانمندسازی عموم در برابر مخاطرات است، گفت: برنامه های آموزشی اجتماع محور در سوانح ویژه خانه های هلال برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجتماع محلی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها از آسیب پذیرترین قشر در حوادث یا همان اولین های خط مقدم به سوانح هستند.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت مدیریت اجتماع محور افزود: رویکرد اجتماعی محور برنامه ای است که در آن مشارکت افراد محلی برای تشخیص مشکل، اولویت بندی و حل آن رکن اساسی تلقی می‌شود.

صابریان ایجاد آگاهی عمومی را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح تسهیلگر اجتماع محلی را نسبت به نقش خود در تغییر شرایط موجود حساس و آگاه می شود و پس از آن اجتماع محلی برای تغییر شرایط فعال خواهد شد.

سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: روش های یادگیری مشارکتی، اصول مذاکره بشردوستانه، روش های تسهیلگری در جوامع محلی، شبکه سازی، مدیریت پروژه های بشردوستانه، پایش و ارزیابی فعالیت های اجتماع محور، بسیج اجتماعی، مدافعه گری، اقدامات اعتماد ساز، تحلیل، ارزیابی فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش های مهم برای یادگیری مدیریت بحران مبتنی بر اجتماع است.

به گزارش سایت هلال احمر اولین دوره از آموزشهای مهارتی و توانمندسازی خانه های هلال در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر ، رئیس سازمان امدادونجات ،رییس سازمان جوانان ،معاون آموزش و پژوهش و جمعی از مدیران ستادی جمعیت در تاریخ ۱۲ و ۱۳ مردادماه در شهر قزوین برگزار شد.

خانه‌های هلال پایگاه آموزش‌های اجتماع محور در سوانح

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =