کد خبر : 306156
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

ترامپ در یک رقابت فرضی، بایدن و هریس را شکست داد

ترامپ در یک رقابت فرضی، بایدن و هریس را شکست داد

بر اساس نظرسنجی تازه «هاروارد کپس-هریس» در یک انتخابات فرضی، «دونالد ترامپ» می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ «جو بایدن» و «کامالا هریس» را شکست دهد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از وب‌سایت روزنامه هیل، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا امروز برگزار می‌شد، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) را به جو بایدن (رئیس‌جمهوری کنونی) ترجیح می‌دادند و بایدن ۴۱ درصد آرا را به خود اختصاص می‌داد. ۱۴ درصد هم هنوز نمی‌توانند بین این دو کاندیدا انتخاب کنند.

همچنین در رقابت فرضی میان ترامپ و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، حمایت از این رئیس‌جمهوری پیشین هفت درصد بیشتر از آرای هریس است. او هریس را با آرای ۴۷ به ۴۰ درصد شکست می‌دهد و ۱۳ درصد هنوز نمی‌توانند بین این دو یکی را انتخاب کنند.

مارک پن، از دبیران نظرسنجی هاروارد کپس-هریس بیان کرد که بایدن امروز حریف ضعیف‌تری برای دونالد ترامپ نسبت به انتخابات سال ۲۰۲۰ است.

او گفت: بایدن یک نامزد دموکرات بسیار ضعیف است و همین امروز در رقابت دوباره با ترامپ شکست خواهد خورد. با این حال، آرای ترامپ هم هنوز به نصف نرسیده و بخش بزرگی از رای‌دهندگان – به‌رغم این که نامزدها را می‌شناسند – هنوز تصمیم نگرفته‌اند، زیرا مردم آمریکا چهره‌های جدید را به گزینه‌هایی که قبلا روی کار بوده‌اند، ترجیح می‌دهند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که میزان محبوبیت بایدن تقریبا در پایین‌ترین میزان دوره ریاست‌جمهوری وی قرار دارد. این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت وی حدود ۳۸ درصد است و از یک ماه گذشته تاکنون تغییری نکرده است.

بایدن و مقامات کاخ سفید مکررا گفته‌اند که اگر وضعیت جسمانی بایدن اجازه دهد، او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد خواهد شد.

در همین حال، نشانه‌هایی از تمایل ترامپ به نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ به چشم می‌خورد، اما برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه آشکارا به او توصیه کرده‌اند که نامزدی خود را پس از انتخابات میان‌دوره‌ کنگره آمریکا در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کند، زیرا جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند توجه رای‌دهندگان را به چیزی جز افزایش نرخ تورم معطوف کنند.

در مجموع، میزان محبوبیت این دو رئیس‌جمهوری آمریکا و کامالا هریس وضع خوبی ندارد.

۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی دیدگاه خوبی نسبت به بایدن دارند، ترامپ از حمایت ۴۴ درصدی برخوردار است و تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان از هریس حمایت کردند.

بخش اعظم شرکت‌کنندگان اعلام کردند که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا نه ترامپ را می‌خواهند، نه بایدن را. تقریبا ۷۰ درصد رای‌دهندگان گفتند که بایدن نباید دوباره رئیس‌جمهوری آمریکا شود و ۵۹ درصد نیز با ریاست‌جمهوری ترامپ مخالفت کردند.

این نظرسنجی در ۲۷ و ۲۸ ژوئیه و با حضور ۱۸۸۵ شرکت‌کننده برگزار شد.

ترامپ در یک رقابت فرضی، بایدن و هریس را شکست داد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 11 =