کد خبر : 317738
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۸:۵۵
-

محبوبیت بایدن بعد از مناقشه کشف اسناد محرمانه همچنان در قعر باقی ماند

محبوبیت بایدن بعد از مناقشه کشف اسناد محرمانه همچنان در قعر باقی ماند

نتایج یک نظرسنجی جدید “رویترز/ایپسوس” نشان داد، محبوبیت جو بایدن در پی درگیر شدن در جنجال کشف اسناد محرمانه در خانه و دفتر کار سابقش مجددا شدیدا تنزل یافته است.

به گزارش عصرقائم، محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حالی دوباره به قعر رسیده که جمهوری‌خواهان آمریکا موجی از انتقادها را از بابت کشف اسناد طبقه بندی طی ماه های اخیر در خانه او به راه انداختند.

نظرسنجی اخیر رویترز که برای مدت سه روز منتهی به روز یکشنبه گذشته برگزار شد، نشان داد ۴۰ درصد از آمریکایی‌ها علمکرد جو بایدن را در ریاست جمهوری کشورشان تایید می‌کنند در حالی که در نظرسنجی یک ماه قبل شرکت “رویترز/ایپسوس” رقم بسیار پایین ۳۹ درصد برای محبوبیت او ثبت شده بود.

به نوشته رویرتز، بایدن سال ۲۰۲۳ را با برخی تحولات نسبتا مثبت همچون کسب نتایج قوی تر از حد انتظار برای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، کاهش تورم و اغتشاش در حزب جمهوری‌خواه به دلیل به طول انجامیدن فرآیند انتخاب رئیس دوره جدید مجلس نمایندگان آمریکا آغاز کرد.

اما نتایج این نظرسنجی جدید حاکی از آن است که ظاهرا این تحولات تاثیر چندانی بر تغییر دیدگاه عمومی درباره عملکرد رئیس جمهور آمریکا نگذاشته است؛ این در حالی است که انتظار اعلام دومین نامزدی ریاست جمهوری او برای انتخابات سال ۲۰۲۴ می رود.

رویترز به نقل از چند منبع نوشت، انتظار می‌رود بایدن ۸۰ ساله احتمالا ماه آینده میلادی نامزدی مجددش برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بعد از ایراد سخنرانی سراسری مشهور به “وضعیت کشور” در تاریخ هفتم فوریه اعلام کند.

با این حال جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا در روزهای اخیر موجی از انتقادها را از بایدن بعد از بیانیه کاخ سفید درباره کشف اسناد محرمانه از سوی وکلای رئیس جمهور آمریکا در خانه او در شهر ویلمینگتون در ابتدای ماه نوامبر،‌ زمانی نزدیک به موعد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره،‌ به راه انداختند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس همچنین نارضایتی عامه مردم آمریکا از رهبران واشنگتن را نشان داد.

طبق این نظرسنجی تنها ۲۰ درصد پاسخگویان گفتند نظر مثبتی درباره کوین مک کارتی، رئیس جدید جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دارند. همچنین در این نظرسنجی تنها ۳۵ درصد پاسخگویان گفتند دیدگاهی مثبت درباره خود مجلس نمایندگان آمریکا داشته و تنها ۳۸ درصد چنین دیدگاهی درباره مجلس سنای آمریکا داشتند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس به صورت سراسری در آمریکا و با اخذ پاسخ‌های ۱۰۳۵ بزرگسال آمریکایی با ضرب خطای سه درصد برگزار شده است.

محبوبیت بایدن بعد از مناقشه کشف اسناد محرمانه همچنان در قعر باقی ماند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =