کد خبر : 68458
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
-

آتش‌نشان سیمرغی جان جوانی را نجات داد

آتش‌نشان سیمرغی جان جوانی را نجات داد

به گزارش قائم آنلاین، آتش‌نشان سهراب رحیمی که از اهالی روستای اخته‌چی سیمرغ است برای کاری اداری به اداره راهنمایی و رانندگی قائم‌شهر مراجعه کرد در این حین با جوانی که دچار درد و علائم سکته بود مواجه شد. این آتش‌نشان با توجه به علائم ظاهری متوجه بیماری شد و بی‌درنگ با استفاده از یک

به گزارش قائم آنلاین، آتش‌نشان سهراب رحیمی که از اهالی روستای اخته‌چی سیمرغ است برای کاری اداری به اداره راهنمایی و رانندگی قائم‌شهر مراجعه کرد در این حین با جوانی که دچار درد و علائم سکته بود مواجه شد.

این آتش‌نشان با توجه به علائم ظاهری متوجه بیماری شد و بی‌درنگ با استفاده از یک سوزن و ایجاد حفره بر سرانگشتان جوان هوشیاری را به وی برگرداند.

این جوان با حضور عوامل اورژانس تحت نظر و معاینه قرار گرفت که وضعیت وی را عادی نشان می‌داد.

روابط عمومی آتش‌نشانی سیمرغ با اعلام این خبر عنوان کرد سکته مغزی ممکن است حتی برای افرادی رخ دهد که احتمال بروزش در آنان کم است.

سکته در یک‌چشم برهم زدن زندگی فرد را تغییر می‌دهد و حتی ممکن است باعث مرگ او شود.

اگر اقدامات اولیه برای فردی که دچار سکته شده سریع انجام نگیرد خطر مرگ دوچندان می‌شود، ازاین‌رو، دقایق اولیه بعد از بروز سکته زمان‌حساسی است.

سکته مغزی به علت ایجاد اختلال در خون‌رسانی به مغز رخ می‌دهد و باعث می‌شود سلول‌های مغز که حساس‌ترین عضو بدن به اکسیژن است در عرض چند دقیقه دچار مرگ شود، اغلب تنها بخش کوچکی از مغز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

محققان برای آگاهی‌رسانی درباره نشانه‌های سکته، روی چند نکته تمرکز می‌کنند؛ صورت، دست‌ها، گفتار و زمان و…سکته مغزی این فن ساده و درعین‌حال مؤثر شاید روزی به کارتان بیاید.

سکته مغزی با پاره شدن مویرگ‌های مغز و توقف خون‌رسانی به این عضو حیاتی همراه است، قطع شدن جریان خون باعث نرسیدن اکسیژن کافی به مغز و مرگ سریع سلول‌های آن می‌شود.

اقدامات لازم:

در قدم اول آرامش خود را حفظ کنید و به‌هیچ‌وجه فرد مبتلابه سکته را جابه‌جا نکنید!

سوزن را قبل از استفاده ضدعفونی کنید.

سپس در نوک هرکدام از انگشتان دست فرد، در نزدیک‌ترین نقطه نسبت به ناخن، به‌سرعت سوراخی ایجاد کنید.

صبر کنید تا خون جاری شود.

در صورت مشاهده نشدن خون، انگشتان فرد را فشار دهید.

بعد از جاری شدن خون انتظار می‌رود فرد هشیاری خود را مجدداً به دست آورد.

نکته:

اگر متوجه شدید حالت دهان فرد تغییر کرده، گوش‌هایش را بمالید تا قرمز شوند. این کار باعث تقویت جریان خون می‌شود. سپس با سوزن دو بار سوراخی کوچک در نرمه گوش ایجاد کنید تا دو قطره خون از آن به بیرون تراوش کند. چند دقیقه بعد دهان فرد به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

منتظر بمانید تا فرد کاملاً هشیاری خود را به دست آورد، حال می‌توانید بیمار را به بیمارستان منتقل کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + یازده =