کد خبر : 68265
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
-

ژاپن به کره جنوبی هشدار داد

ژاپن به کره جنوبی هشدار داد

به گزارش قائم آنلاین،وزیر خارجه ژاپن به کره جنوبی هشدار داد، در صورت تغییر در توافق دو سال گذشته دو کشور درباره مساله زنان برده جنسی کره‌ای، روابط دو کشور در معرض خطر خواهد بود. ژاپن روز چهارشنبه (امروز) گفت هر تلاشی از سوی کره جنوبی که به تجدید نظر در توافق سال ۲۰۱۵ منجر

به گزارش قائم آنلاین،وزیر خارجه ژاپن به کره جنوبی هشدار داد، در صورت تغییر در توافق دو سال گذشته دو کشور درباره مساله زنان برده جنسی کره‌ای، روابط دو کشور در معرض خطر خواهد بود.

ژاپن روز چهارشنبه (امروز) گفت هر تلاشی از سوی کره جنوبی که به تجدید نظر در توافق سال ۲۰۱۵ منجر شود، روابط دو کشور را به سویی می‌برد که غیر قابل مدیریت خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کانگ کیانگ-وا وزیر خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه (امروز) ضمن عذرخواهی برای این توافق جدال‌برانگیز گفته بود، نتیجه تحقیقاتی درباره توافق سال ۲۰۱۵ خواسته‌های قانونی قربانیان را برآورده نمی‌کند.

از سوی دیگر، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن گفت، توافق ۲۰۱۵ درباره زنان برده جنسی که طی جنگ جهانی دوم از سوی نیروهای نظامی ژاپنی به بردگی کشیده شده بودند، نتیجه مذاکرات مشروع بود.

وزیر خارجه ژاپن به دلیل آسیب‌هایی که این قربانیان و خانواده‌هایشان دیدند، عذرخواهی کرد. بر اساس توافق ۲۰۱۵ صندوق یک میلیارد ینی از سوی ژاپن برای کمک به زنان کره‌ای که به بردگی کشیده شده بودند و اکنون سالمند هستند، اختصاص داده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − سه =