کد خبر : 65189
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
-

قربانیان اصلی بحران میانمار چه کسانی هستند؟

قربانیان اصلی بحران میانمار چه کسانی هستند؟

به گزارش قائم آنلاین، بنا بر گزارش پزشکان بدون مرز، حداقل ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از آوارگان روهینگیا در ماه اول بعد از شروع خشونت‌های ارتش و دولت میانمار کشته شدند. پزشکان بدون مرز تحقیقاتی را درباره آوارگان روهینگیایی که به بنگلادش گریخته‌اند، انجام داد که بر اساس آن معلوم می‌شود از ۲۵ اگوست

به گزارش قائم آنلاین، بنا بر گزارش پزشکان بدون مرز، حداقل ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از آوارگان روهینگیا در ماه اول بعد از شروع خشونت‌های ارتش و دولت میانمار کشته شدند. پزشکان بدون مرز تحقیقاتی را درباره آوارگان روهینگیایی که به بنگلادش گریخته‌اند، انجام داد که بر اساس آن معلوم می‌شود از ۲۵ اگوست تا کنون ششصد و ۴۷ هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند و در یک ماه اول حداقل ۹ هزار نفر در میانمار جان باختند.

به گزارش اسکای نیوز، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرده که ۷۳۰ تن از افرادی که بر اثر خشونت‌های نیروهای نظامی میانمار جان خود را از دست دادند، کودکان زیر ۵ ساله بودند.

دولت و ارتش میانمار اما مدعی است که از آغاز بحران در ایالت راخین، تنها ۴۰۰ نفر کشته شدند و اکثر کشته شدگان هم «تروریست‌های افراطی» بودند.

مدیر بخش بهداشتی سازمان پزشکان بدون مرز از دیدارهای اعضای این نهاد امدادی با نجات یافتگان و بازماندگان روهینگیایی در بنگلادش و حرف‌های تکان دهنده شاهدان خبر داده است.

طبق گفته «سیدنی وانگ»، یافته‌های پزشکان بدون مرز حاکی از آن است که ۵۹ درصد از کودکان قربانی زیر ۵ سال با شلیک گلوله جان خود را از دست دادند، ۱۵ درصد بر اثر سوزانده شدن منازل مسکونی، ۷ درصد بر اثر ضرب و شتم تا حد مرگ و ۲ درصد هم بر اثر انفجار مین کشته شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − پنج =