کد خبر : 65103
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
-

پژوهش مستحکم‌ترین راه تقویت بنای نظام اسلامی است

پژوهش مستحکم‌ترین راه تقویت بنای نظام اسلامی است

به گزارش قائم آنلاین،حجت‌الاسلام سید داود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه که با شهادت دکتر مفتح نامگذاری شده وحدت و هماهنگی در میان اقشار مختلف جامعه و از برنامه‌های مهم و استراتژیک اسلام است. وی افزود: از اولین روزهای طلوع آفتاب اسلام رسول خدا سعی در

به گزارش قائم آنلاین،حجت‌الاسلام سید داود موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه که با شهادت دکتر مفتح نامگذاری شده وحدت و هماهنگی در میان اقشار مختلف جامعه و از برنامه‌های مهم و استراتژیک اسلام است.

وی افزود: از اولین روزهای طلوع آفتاب اسلام رسول خدا سعی در ایجاد وحدت داشته و با برقراری برادری میان صفوف مسلمین آنان را متحد ساختند و امام ما که احیا کننده شریعت نبوی و ادامه دهنده راه انبیاء بود یکی از اهداف خویش را ایجاد وحدت در صفوف مختلف و متفرق مسلمانان قرار داد.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از وحدت‌ها که امام به دنبال آن بود وحدت و همدستی دو نهاد مهم علمی و فرهنگی کشور اسلامی یعنی حوزه و دانشگاه بود و امام بزرگوار ما در مراحل مختلفی بر وحدت این دو نهاد علمی تاکید کرده و فرمودند شما دو قشری هستید که اگر اصلاح بشوید ملت‌ها اصلاح می‌شوند.

امام جمعه محمودآباد در ادامه بیان کرد: اگر خدای ناخواسته شما اصلاح نشوید و یا منزوی شوید مملکت و کسانی که می‌توانند در مملکت کاری بکنند منزوی خواهند شد و شهید مفتح از جمله افرادی بود که توطئه استعمار در جدا نگه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی از هم را با تمام وجود احساس کرده بود.

این مسؤول تصریح کرد: شهید مفتح در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی یعنی ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرار داد و سخنرانی‌های وی در مسجد دانشگاه در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیل کرده به اسلام اثر به سزایی داشت و به مناسبت مجاهدت و تلاش وی در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه روز شهادت آیت الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

موسوی درباره روز پژوهش عنوان کرد: برای استحکام پایه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور تجربه ثابت شده در دنیا نشان داده که جدی گرفتن پژوهش و تحقیق بوده و در طی چند سال اخیر که به این مهم در حدی توجه شده ثمرات امیدوار کننده‌ای دیده شده که مستحکم‌ترین راه برای تقویت بنای نظام اسلامی،پژوهش می‌باشد.

خطیب جمعه محمودآباد درباره روز حمل و نقل یادآور شد: حمل و نقل امروزه در جهان بعنوان یک صنعت بزرگ اقتصادی و خدماتی مطرح می‌باشد و کشورها برای پویایی اقتصاد خود هزینه‌های زیادی را برای گسترش حمل و نقل اختصاص می‌دهند و امروزه در جهان محور رقابت‌ها و بعضا مسائل سیاسی را این صنعت تحت رقابت قرار داده است.

موسوی در پایان درباره رویدادهای منطقه و جهان اسلام گفت: اعلام قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که موجب ایجاد هرج و مرج بین المللی خطرناکی شده که عملا فروپاشی این رژیم غاصب را نزدیک‌تر کرده است و اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور رئیس جمهور کشورمان تاکید داشتند که بالاخره جهان اسلام قدس را همچنان قبله اول مسلمانان و پایتخت اسلامی فلسطین دانسته و به فضل پروردگار با آغاز انتفاضه سوم در آینده نزدیک کشوری بنام اسرائیل وجود نداشته و ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =