کد خبر : 318273
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
-

وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه سفر می‌کند

وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه سفر می‌کند

وزارت خارجه آمریکا از سفر وزیر خارجه این کشور به خاورمیانه با هدف رایزنی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آنها پرونده فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور ۲۹ تا ۳۱ ژانویه (نهم تا یازدهم بهمن) به مصر، اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد تا با شرکای خود درباره موضوعات مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله حمله روسیه به اوکراین، ایران، روابط اسرائیل و فلسطین و حفظ راه حل دو کشوری رایزنی کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که بلینکن از ۲۹ تا ۳۰ ژانویه در قاهره خواهد بود و در آنجا با عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور، سامح شکری وزیر امور خارجه و مقامات ارشد مصری برای پیشبرد مشارکت استراتژیک میان مصر و آمریکا و همچنین «ترویج صلح و امنیت در منطقه»، از جمله از طریق حمایت مشترک از انتخابات در لیبی و روند سیاسی جاری در سودان دیدار خواهد کرد.

طبق این بیانیه، پس از مصر، بلینکن از ۳۰ تا ۳۱ ژانویه به قدس و رام الله سفر خواهد کرد و در آنجا نیز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، الی کوهن، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد اسرائیل دیدار خواهد کرد تا با آنها درباره حمایت پایدار آمریکا از امنیت اسرائیل، به ویژه در برابر ایران، گفت‌وگو کند.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه گزارش داد که بلینکن با طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی نیاز فوری به برداشتن گام‌هایی برای کاهش تنش رایزنی خواهد کرد. همچنین اهمیت حفظ وضعیت تاریخی مسجد الاقصی را بررسی می‌کند.

وی همچنین درباره ادغام عمیق اسرائیل در منطقه، روابط اسرائیل و فلسطین، اهمیت راه حل دو کشوری و انبوهی از مسائل جهانی و منطقه‌ای رایزنی خواهد کرد.

قرار است که بلینکن در کرانه باختری نیز با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات ارشد دیگر این تشکیلات درباره روابط اسرائیل و فلسطین، اهمیت راه حل دو کشوری اصلاحات سیاسی، و تقویت بیشتر روابط آمریکا با فلسطینی‌ها دیدار و گفت‌وگو کند.

باربارا لیو، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه نیز در این باره گفت که سفر بلینکن در راستای سفر اخیر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و با هدف هماهنگی با هم‌پیمانان واشنگتن درباره برخی مسائل مورد توجه دو طرف صورت می‌گیرد.

لیو گفت که بلینکن برای کاهش تنش‌های جاری در کرانه باختری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش خواهد کرد و از هر دو طرف می‌خواهد تا از آسیب رساندن به غیرنظامیان خودداری کنند.

وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه سفر می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو − دو =