کد خبر : 318038
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
-

ارتش اسرائیل ظرفیت حمله به هیچ جایی را ندارد

ارتش اسرائیل ظرفیت حمله به هیچ جایی را ندارد

یک. کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل ظرفیت حمله به هیچ کجا را ندارد، اما به هم ریختگی داخلی رژیم صهیونیستی وقوع هر حادثه ای را ممکن می‌کند و در این شرایط ممکن است جریان‌های داخلی اسرائیل کاری را علیه خاک همسایه انجام دهند، در همین راستا ارتش لبنان نیز تمهیداتی را در نظر گرفته است.

به گزارش عصرقائم، سعدالله زارعی در گفت‌وگو ، در تحلیل از تحولات اخیر رژیم صهیونیستی و آمادگی ارتش لبنان در نزدیکی مرزها گفت: این که ارتش لبنان تمهیداتی در مناطق جنوبی اندیشیده به معنای این است که با توجه به آشفتگی هایی که در داخل رژیم صهیونیستی پیش آمده، درگیری های داخلی از یک طرف و تنش های شدیدی که بین این رژیم و مردم فلسطین به وجود آمده، ارتش لبنان احتمال می دهد که در این آشفته بازار اتفاقاتی پیش آید و بر امینت لبنان تاثیر گذارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در یک جمع بندی می توان گفت از این که ارتش اسرائیل از لحاظ آمادگی بتواند کاری علیه آنان و یا فلسطینیان انجام دهد در وضعیت زیر صفر قرار دارد.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: طبق آماری که منتشر کرده اند ۵۰ درصد ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری درگیر هستد و براساس این آمار دست‌کم سال گذشته میلادی ۵۰ کشته داده و حدود ۲۷۰ نفر از فلسطینی ها نیز شهید شدند.

زارعی تاکید کرد: این آمار نشان می دهد ارتش اسرائیل ظرفیت حمله به هیچ کجا را ندارد، اما به هم ریختگی داخلی رژیم صهیونیستی وقوع هر حادثه ای را ممکن می‌کند و در این شرایط ممکن است جریان داخلی اسرائیل کاری را علیه خاک همسایه انجام دهند، در همین راستا ارتش لبنان نیز تمهیداتی را در نظر گرفته است.

وی همچنین به وضعیت کابینه جدید رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: برای سقوط کابینه نتانیاهو حذف ۴ کرسی از ائتلاف کنونی کفایت می کند، یعنی اگر ۴ کرسی از ائتلاف راست به اصطلاح جریان صهیونیست مذهبی کم شود، دولت سقوط می کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: هم اکنون یکی از وزرا در پارلمان که دارای ۱۱ رای بوده، برکنار شده و تهدید کرده از ائتلاف خارج می شود، اگر از ائتلاف خارج شود دولت سقوط می کند بلافاصله تبدیل به یک دولت اداره امور جاری می شود که دیگر نمی تواند تصمیم بگیرد و ماموریت دولت تبدیل به برگزاری انتخابات زود هنگام خواهد بود.

وی با بیان این که اسرائیل طی ۴ سال ۶ انتخابات پارلمانی را برگزار کرده، گفت: موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که اسرائیل در وضعیت بغرنج تاریخی قرار دارد و انواعی از مشکلات به این رژیم رو آورده نه تنها با فلسطینی ها درگیر است و براساس آمار طی سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ هزار بار از سوی فلسطینی ها در معرض درگیری و آسیب قرار گرفته است.

زارعی اظهارداشت: درگیری دیگر اسرائیل با اعضای چپ تاریخی یا همان حزب آبی سفید است، تظاهراتی که شب ها در تل‌آویو و حیفا برگزار می شود مربوط به اعضای چپ است، بنابراین درون کابینه هم درگیری میان راست صهیونیستی با مذهبی ها وجود دارد.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان گفت: در نتیجه وضعیت تاریخی پیش آمده می تواند فراتر از پیش بینی ها منجر به سقوط اسراییل شود و ملت های منطقه مخصوصا فلسطینی ها باید در اردوگاه ها آماده شرایط باشند.

ارتش اسرائیل ظرفیت حمله به هیچ جایی را ندارد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =