کد خبر : 317359
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
-

ضرورت نوسازی ۷۰ درصد از تاکسی‌های پایتخت

ضرورت نوسازی ۷۰ درصد از تاکسی‌های پایتخت

شهردار تهران با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد ون‌ها باید از رده خارج شوند، گفت: ۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش عصرقائم، علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری امروز دوشنبه با حضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از آخرین دستاوردهای فنی این مجموعه صنعتی بازدید کردند.

در پایان این بازدید زاکانی با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در صنعت خودروسازی گفت: برای مدیریت و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری چه در حوزه جابجایی مسافر و چه در حوزه حمل بار نیاز به همکاری با شرکت های داخلی از جمله مجموعه سایپا داریم.

وی در ادامه افزود: بسیاری به من توصیه می کردند که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری به سراغ شرکت های خارجی برویم اما همواره اولویت اول ما در شهرداری استفاده از تولید داخل بوده است و اگر جایی حس کردیم تولیدات داخل پاسخگوی نیازهای ما نیست به سراغ محصولات خارجی میرویم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به راهبردهای پیشروی شهرداری تهران برای مشارکت با مجموعه‌های خودروسازی از جمله سایپا اشاره کرد و گفت: پیشرفتهای سایپا در صنعت خودروسازی برای ما قابل تقدیر است. در وهله نخست برای همکاری با این مجموعه نیاز به دریافت پکیجی از خدمات داریم همچنین علاوه بر مسئله خرید امکانات یکی از راهبردهای شهرداری طرح ریزی پروژه های مشارکتی با مجموعه‌های خودروسازی است و برای تحقق این هدف باید بدانیم آیا سایپا علاقه‌ای به مشارکت در پروژه های مختلف شهرداری دارد یا خیر؟

زاکانی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که تهران ویترین کشور است؛ به همین دلیل هر پروژه ای در این شهر موفق شود بلافاصله به سایر نقاط ایران تسری پیدا می کند. اگر ماحصل همکاری میان شهرداری تهران و مجموعه سایپا موفقیت‌آمیز باشد شهرداران دیگر شهرها نیز برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری خود به سراغ سایپا خواهند آمد.

شهردار پایتخت با اشاره به چالشهای حمل و نقل شهری تهران بیان کرد: حمل و نقل شهری تهران نیازمند ترمیم نیست، بلکه برای حل چالش‌های آن لازم است دست به تحول بزنیم؛ ناوگان حمل و نقل شهری تهران از فرسودگی چند ساله رنج می برد؛ به نحوی که صددرصد ون ها باید از رده خارج شوند و ۷۰ درصد تاکسی ها و ۸۰ درصد اتوبوس ها نیاز به نوسازی دارند.

زاکانی در ادامه پیرامون فرایند همکاری میان مجموعه سایپا و شهرداری تهران افزود: برای دقیق تر شدن ابعاد همکاری میان دو مجموعه لازم است تیمی با محوریت معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) و مهندس تیموری( مدیرعامل سایپا) شکل گیرد و ان‌شاءالله تا شنبه هفته آتی شهرداری تیم خود را معرفی خواهد کرد.

زاکانی همچنین با اشاره به تمایل شهرداری در استفاده از خودروهای برقی و گازسوز گفت: در تهران با بحران آلاینده های گازی رو به رو هستیم به همین جهت استفاده از خودروهای برقی و گازسوز برای ما در اولویت است و به دنبال استفاده از خودرو هایی با این ویژگی در حمل و نقل شهری می باشیم.

بنا براعلام سایت شهر، شهردار تهران در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: برای ما قدرت عرضه سایپا بسیار مهم است به نحوی که اگر با این مجموعه قراردادی بستیم بدانیم مفاد آن چه زمانی و به چه شکلی اجرایی می شود تا مبتنی بر آن شهرداری تهران نیز بتواند هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های مسئول از جمله دولت را انجام دهد.

ضرورت نوسازی ۷۰ درصد از تاکسی‌های پایتخت/۱۰۰ درصد ون‌ها باید از رده خارج شوند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + شانزده =