کد خبر : 316092
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
-

نظریه‌ آگاهی کوانتومی “ORCH OR” پن‌رز ـ همروف

نظریه‌ آگاهی کوانتومی “ORCH OR” پن‌رز ـ همروف

انجمن علمی دانشکده‌ی فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، در سمینار فیزیک آماری، نشست «مروری بر نظریه‌ی آگاهی کوانتومی ORCH OR پن‌رز ـ همروف » می‌پردازد.

به گزارش عصرقائم، این برنامه چهارم دی ساعت ۱۵ با ارائه محمد آقاجانی در کلاس ف ۲ دانشکده‌ فیزیک دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

مسئله آگاهی و رابطه ذهن بدن پیشینه‌ای طولانی دارد و دانشمندان و فیلسوفان متعددی در این باره اندیشیده و صحبت کرده‌اند. نظریه کوانتوم و ویژگی‌های متمایزی که دارد مسیر جدید و توانمندی را برای پژوهش در حوزه آگاهی فراهم کرده است و امروزه آگاهی کوانتومی به عنوان موضوعی بین رشته‌ای دانشمندان و افراد متخصص در حوزه‌های علوم شناختی علوم ،اعصاب، روانشناسی فیزیک فلسفه و حتی پزشکی را دورهم گرد آورده است تا بتوانند پاسخ مناسبی را به کمک نظریه کوانتوم برای این مسئله فراهم کنند که چرا و چگونه آگاهی با فعالیت‌های مغزی ارتباط دارد؟ نظریه آگاهی کوانتومی ORCH OR توسط بن رز برنده جایزه نوبل فیزیک و همروف ـ متخصص بیهوشی و استاد دانشگاه آریزونا پیشنهاد شده است و در این نظریه با استدلال بر محاسبه ناپذیری آگاهی و ارتباط آن با تقلیل حالت کوانتومی ناشی از اثر گرانشی، سعی کنند. تبیین جامعی را برای این مسئله ارائه دهند که در این برنامه ابتدا مقدمه‌ای کوتاه در مورد تعریف آگاهی و آگاهی ارائه خواهد شد و سپس به یکی از نظریه‌های جامع در حوزه آگاهی کوانتومی با عنوان نظریه ORCH ORپن رز همروف پرداخته و سعی می‌شود مروری کوتاه بر آن داشته باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال انجمن علمی فیزیک anjoman_elmi_phys_sut@ در تلگرام مراجعه کنند.

نظریه‌ آگاهی کوانتومی "ORCH OR" پن‌رز ـ همروف
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 3 =