کد خبر : 315949
تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
-

نماینده پارلمان اردن پس از نامه به بن سلمان استعفا کرد

نماینده پارلمان اردن پس از نامه به بن سلمان استعفا کرد

یکی از نمایندگان پارلمان اردن با بیان اینکه نمی‌تواند کمکی به زندانیان سیاسی کند، استعفا کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از عربی ۲۱، محمد عناد الفایز، از نمایندگان پارلمان اردن در دیدار با اعضای قبیله خود بنی صخر، از بزرگترین عشایر این کشور استعفای خود را اعلام کرد.

وی استعفای خود را چند روز پس از انتشار نامه‌ای خطاب به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اعلام کرد که در آن نوشته بود، کمک‌های عربستان تنها به افراد فاسد می‌رسد.

الفایز با بیان اینکه استعفانامه خود را به یکی از همکارانش داده تا به دبیرخانه پارلمان تحویل دهد، درباره دلیل استعفایش گفت، پس از ناتوانی در کمک به زندانیان سیاسی به این کار اقدام کرده است.

وی خواستار تشکیل یک دولت نجات ملی در شرایط دشوار اقتصادی اردن شد.

طبق اعلام وبسایت‌های خبری داخلی به نقل از منابع پارلمانی، الفایز پس از حرف و حدیث‌ها درباره تصمیم پارلمان برای ارجاع وی به کمیسیون انضباطی به دلیل ارسال نامه به بن سلمان استعفا کرد.

مقامات اردن هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

طی روزهای گذشته، فعالان در شبکه‌های اجتماعی نامه‌ای منتسب به الفایز را منتشر کردند که از طریق سفارت عربستان به محمد بن سلمان ارسال شده بود.

در این نامه آمده است: ما در مورد کمک‌ها به اردن می‌شنویم اما این کمک‌ها فقط به طبقه فاسدی می‌رسد که به قیمت حیثیت اردنی سرافراز، ثروتمندتر می‌شود.

در ادامه این نامه آمده است که اردن در برابر هر کسی که بخواهد یا به این فکر کند که ملت اردن را به گدایی بیندازد، طغیان خواهد کرد.

بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن اواسط ماه دسامبر در یک سفر رسمی به عربستان در راس هیئت دولت با ولیعهد عربستان دیدار کرد و دو طرف در جریان آن درباره راه‌های همکاری اقتصادی گفت‌وگو کردند.

نماینده پارلمان اردن پس از نامه به بن سلمان استعفا کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =