کد خبر : 315060
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
-

فرانسه: توافق سودان باید در اسرع وقت منجر به تشکیل دولت مدنی شود

فرانسه: توافق سودان باید در اسرع وقت منجر به تشکیل دولت مدنی شود

فرانسه امضای “توافقنامه چارچوب” در سودان، که زمینه‌ساز خروج از بحران سیاسی مستمر از سال ۲۰۲۱ است را ستود و آن را “پیشرفت مهمی” در این راستا توصیف کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری سودانی(سونا)، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، توافقنامه میان نظامیان و بخش بزرگی از مخالفان غیرنظامی در سودان نمایانگر پیشرفت مهمی در راستای از سرگیری روند انتقال دموکراتیکی است که بیش از یک سال به حالت تعلیق درآمده بود، و این توافق باید به تشکیل یک دولت غیرنظامی در اسرع وقت منجر شود.

فرانسه بار دیگر آمادگی خود برای همراهی با طرف‌های سودانی به منظور انعقاد یک توافقنامه سیاسی نهایی اعلام کرد که بر از سرگیری روند گذار دموکراتیک که در سال ۲۰۱۹ آغاز شده و تعیین یک جدول زمانی مشخص برای انتخابات تاکید دارد.

پاریس در این بیانیه بر “توجه به آرمان‌های دموکراتیک سودانی‌ها” و آمادگی خود برای از سرگیری همکاری با مقامات سودانی بلافاصله پس از تعیین دولت تاکید کرد.

بموجب این بیانیه، فرانسه همچنین از تعهد مشترک میان هیئت سازمان ملل برای حمایت از مرحله گذار در سودان و اتحادیه آفریقا که منجر به امضای این توافقنامه تحت حمایت شرکای بین المللی شد، قدردانی کرد.

فرانسه: توافق سودان باید در اسرع وقت منجر به تشکیل دولت مدنی شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 15 =