کد خبر : 314692
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

وضعیت تادیه بدهی‌های صندوق اجتماعی روستاییان از دولت

وضعیت تادیه بدهی‌های صندوق اجتماعی روستاییان از دولت

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مطالباتی از دولت داشتیم که یک هزار میلیارد تومان از آن در قالب سهامی از پتروشیمی به ما واگذار شد، اما در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات حسابرسی شده از دولت داریم گفت: در صددیم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم این مطالبات انباشته نشوند.

به گزارش عصرقائم، بیت الله برقراری در نشستی خبری با بیان اینکه ما باید به حوزه‌های اجتماعی توجه کنیم اظهار کرد: هرجا به حوزه‌های اجتماعی بیشتر توجه شده، برونداد بهتری را در سایر عرصه‌ها نیز شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: بیمه‌های اجتماعی آینده افراد را تضمین می کنند. همگان این دغدغه را دارند که امنیت کاری شان تامین و رفاه و آسایش شان در آینده تضمین شود. بیمه در دوران سالمندی و بیماری به کمک افراد می‌آید و حتی پس از فوت بازماندگان نیز از حمایت‌هایی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه بسیاری از مشاغل تحت پوشش بیمه اجباری قرار می‌گیرند، اما جامعه هدفی داریم مانند کشاورزان که رابطه کارمندی و کارگری ندارند و تحت پوشش بیمه اجباری نیستند گفت: جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همین افراد هستند که بسیار مهم و مولدان کشورند و در امنیت اجتماعی و سیاسی کشور نقش آفرینی می کنند.

برقراری ادامه داد: این صندوق برای حمایت بیمه‌ای از مولدان کشور تاسیس شده است. به طور کلی حدود یک سوم جامعه کشور، جامعه هدف ما هستند که شمار آنها به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد البته از آنجا که شرط سنی ورود به صندوق ۱۸ تا ۵۰ سال است، در این بازه سنی حدود ۱۰ میلیون نفر را داریم که جامعه هدف خالص ما می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، اختیاری است و به همین خاطر باید آگاهی دهی و اطلاع‌رسانی به نحو شایسته انجام شود تا جامعه هدف ما ترغیب شوند به این صندوق بپیوندند گفت: دولت به نوعی کارفرما است و به هر میزان که فرد بیمه شده حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی بپردازد، دولت دوبرابر آن حق بیمه را تقبل کرده و به صندوق می دهد.

مزیت افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سال جاری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: ما در سال جاری سطوح درآمدی را تا ۶۰درصد افزایش دادیم. یکی از مزیت های افزایش سطوح درآمدی، بالاتر رفتن مبلغ مستمری در دوران بازنشستگی است.
برقراری با بیان اینکه صندوق اگر می‌خواهد موفق باشد باید بر مدار محاسبات بیمه ای حرکت کند گفت: موفقیت صندوق در حفظ، تعادل و برقراری توازن منابع مالی است که مبتنی بر محاسبات بیمه‌ای میسر است. یکی از اقدامات ما در ماه‌های احیر ایجاد قرارگاه کرامت است. همکاران ما با مشارکت کارگزاران در سطح کشور در صدد جذب یک میلیون بیمه شده جدید درمدت یک‌سال هستند که تا کنون بالغ بر ۳۰۴ هزار نفر آن محقق شده است. همچنین به طور کلی بر تعداد بیمه شدگان فعال بیش از ۳۸۵ هزار نفر افزوده شده است.

امکان نقل و انتقالات بیمه‌ای از این صندوق به تامین اجتماعی و برعکس فراهم است

وی یکی از مولفه های تحقق عدالت اجتماعی را گسترش چتر بیمه ای دانست و عنوان کرد: امکان نقل و انتقالات بیمه‌ای از این صندوق به تامین اجتماعی و برعکس فراهم است. تلاش می‌کنیم خدمات مان را توسعه داده و به سمت کفایت مستمری حرکت کنیم. ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور وجود دارد که با پیگیری‌هایی ظهور و بروز یافته و امید است بیش از این از ظرفیت‌های مذکور برای توسعه بیمه شدگان و خدمات بهره ببریم.

سقف و کف درآمدی بیمه شدگان و سنوات بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سقف و کف درآمدی بیمه شدگان و سنوات بازنشستگی را نیز اعلام کرد و گفت: هشت سطح درآمدی داریم که از یک میلیون تومان درآمد آغاز می‌شود و در بالاترین سطح درآمدی به دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان می‌رسد و حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی تعیین می‌شود که از ۵۰ هزار تومان تا ۱۰۳ هزار تومان است. سطوح درآمدی باید سالانه افزایش یابد.

حداقل مدت بیمه‌پردازی برای درخواست بازنشستگی

اجرای آزمایشی بیمه تکمیلی بازنشستگان

برقراری ادامه داد: سن بازنشستگی ۶۵ سال است و فرد می‌تواند با ۱۵ سال پرداخت حق بیمه درخواست بازنشستگی بدهد. ما به دنبال اصلاحات پارامتریک هستیم که اگر فردی از ابتدای جوانی بیمه شد و حدود ۳۰ تا ۳۵ سال حق بیمه پرداخت کرده است بتواند با این سنوات بیمه پردازی، بازنشسته شود.
وی درباره اجرای بیمه تکمیلی برای اعضای تحت پوشش این صندوق نیز گفت: مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و ناشی از فوت و نقل و انتقالات سوابق بیمه‌ای چهار خدمت هستند که در این صندوق ارائه می دهیم. درمان نیز از طریق سازمان بیمه سلامت ارائه می‌شود. قصد داریم بیمه تکمیلی را هم برای بیمه شدگان برقرار کنیم که از چندی پیش، اقداماتی در این زمینه آغاز شده است. در روز هفدهم مهر، روز روستا از این بیمه رونمایی و سه استان تحت پایلوت رفتند و به تدریج توسعه خواهد یافت تا همه ۱۶۴ هزار بازنشسته ما بتوانند از آن بهره مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مطالباتی از دولت داشتیم که یک هزار میلیارد تومان از آن در قالب سهامی از پتروشیمی به ما واگذار شد، اما در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات حسابرسی شده از دولت داریم. در صددیم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم این مطالبات انباشته نشوند.

برقراری درباره فعالیتهای اقتصادی این صندوق نیز توضیح داد و گفت: این صندوق‌ چندان وارد بنگاه داری نشده است و خوشبختانه همین رویه را پیش گرفته و سهامداری کرده و از این حیث وضعیت مناسبی داریم.

وی همچنین از فراهم شدن امکان ۲۲ هزار فقره وام قرض الحسنه سه تا پنج میلیون تومانی با  ارزش ریالی ۱۰۰ میلیارد تومان به اعضای این صندوق خبر داد و گفت: نیازسنجی و اولویت بندی از سوی استان‌ها تعیین خواهد شد. همچنین ۱۵ میلیارد تومان به عنوان تشویقی حق الزحمه کارگزاران درنظر گرفته شده است.

وضعیت تادیه بدهی‌های صندوق اجتماعی روستاییان از دولت/ اجرای آزمایشی بیمه تکمیلی بازنشستگان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − چهار =