کد خبر : 313517
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
-

لزوم رفع محدودیت‌های زیست‌محیطی در منطقه کجور

لزوم رفع محدودیت‌های زیست‌محیطی در منطقه کجور

فرماندار نوشهر گفت: موانع زیست محیطی در بخش کجور باعث محدودیت های زیادی شده است که باید هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش عصرقائم،  رستم زرودی در نشست مدیران کل و روسای ادارات استان و شهرستان نوشهر در راستای کاهش محرومیت و رفع موانع تولید و اشتغال منطقه کجور به میزبانی روستای انگاس برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش کجور با ظرفیت های زیاد و  قدمت هفت هزار ساله نیازمند نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: این بخش کجور با توجه به قدمت تاریخی که دارد  پیشرفت های لازم را در بخش مختلف نداشته است.

وی یکی از مهم ترین دغدغه های منطقه کجور را در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت:حوزه شهرستان نوشهر در غرب مازندران بیشترین ظرفیت کشت گندم و جو را دارد اما از برخی محرومیت ها از جمله بذر، سم، شخم شیار و تخم رنج می برد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه بخش کجور استعداد زیادی به لحاظ تنوع گیاهی از جمله کشت زعفران دارد، تصریح کرد: کجور در حوزه گردشگری، صنعت و خدمات پتانسیل فراوانی دارد اما از مشکلات زیست محیطی رنج می برد و نمی تواند جواب محیط زیست را بگیرد.

زرودی ادامه داد:  نوشهر تنها شهرستان استان مازندران است که در زون البرز مرکزی  قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در منطقه حفاظت شده  نمی توان در بخش سرمایه گذاری استعلام گرفت.

وی با تأکید بر اینکه  موانع زیست محیطی باید برطرف شود، یادآور شد: این موضوع موجب تعطیلی کارخانه های شن و ماسه و در نتیجه گرانی مصالح در بخش کجور شده است.

فرماندار نوشهر مشکل آب شرب در بخش کجور را از دیگر مشکلات مهم منطقه عنوان کرد و متذکر شد: مجتمع آبرسانی اویل که شش روستا را پوشش می دهد درگیر یک برگ کاغذ استعلام است.

وی زباله را یکی از معضلات اصلی بخش کجور دانست و تصریح کرد: زباله های بخش کجور به منطقه «جِرنو» منتقل و تخلیه می شد اما به دلیل مسائل زیست محیطی  بسته شد اما صد جای دیگر کجور تبدیل به جرنو شد و زباله ها در مناطق مختلف کجور تخلیه می شود و این موضوع موجب نگرانی های زیادی شده است.

فرماندار نوشهر خاطر نشان کرد: انتطار می رود از محل ماده ۵۸ خودروی نیسان در اختیار بخش کجور قرار داده شود تا این خودرو که به راحتی می تواند در کوچه پس کوچه های روستاها تردد کند، زباله ها را جمع آوری و به نقطه ثابت منتقل شود.

زرودی با تاکید بر اینکه ورزش کجور را دریابید، بیان کرد:  در حالی که توسعه ورزش روستایی از تأکیدات استاندار مازندران است اما سالن های ورزشی کجور تجهیزات ندارد و نیاز به امکانات دارد.

وی نامناسب بودن راههای روستایی را از دیگر نگرانی ها عنوان کرد و ادامه داد: راههای بخش کجور از شرایط مطلوبی ندارد و نیاز به مرمت آسفالت دارد که باید برای حل آن قیر موردنیاز  به صورت رایگان تأمین شود.

لزوم رفع محدودیت‌های زیست‌محیطی در منطقه کجور/مجتمع آبرسانی روستای "اویل" درگیر یک استعلام!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =