کد خبر : 312869
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
-

سمت های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بساریم که امین باشند

سمت های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بساریم که امین باشند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت:بسیاری از مشکلات امروز و اعتراضاتی که مطرح است به فاصله ما از شایسته سالاری باز می گردد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت همه به تقوای الهی گفت: بدون تردید گام برداشتن در مسیری که قرآن و پیامبر اسلام و اهل بیت آن بزرگوار تبیین کردند، تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است.

وی افزود: مقامات و مدیران کشور اگر در کشور مصر فردی بود که به اندازه پر کاهی توانایی و قدرتش برای رهبری و استانداری مصر بالاتر بود، قطعا علی(ع) او را منصوب می کرد؛ مساله خطیر است. بسیاری از مشکلات امروز و اعتراضاتی که مطرح است به فاصله ما از شایسته سالاری باز می گردد. حضرت علی (ع)در مورد مالک این جمله بلند را دارد که مالک در کنار من جایگاهی دارد که من در کنار پیامبر اسلام داشتم لذا او را انتخاب کردم.

وی تاکید کرد: شایسته سالاری در نظام دینی به دو اصل تقوا و امانت داری و رعایت بیت المال و حقوق مردم و حقوق عامه و دیگری دانش و علم و تخصص و قدرت مدیریت باز می گردد. سمت های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بساریم که امین باشند و حقوق شما را پاس دارند و دغدغه مدیریت منابع کشور را عالمانه داشته باشند و از تخصص لازم بهره مند باشند. لذا مردم سالاری و دین باهم پیوند خوردند و جریان قدرتمندی که امروز روبروی امریکا ایستاده تکیه گاهش بعد از خداوند، ملت های مسلما است لذا مساله مردم سالاری اصل مهمی در تفکر دینی است.

وی افزود: یکی از مهمترین اصول مدیریت وحیانی، مدیریت دانش بنیان است و هر مقام و مسولی در کشور که تلاش لازم را برای رسیدن به راهکار درست مبتنی بر دانش مبذول ندارد و تصمیم نگیرد در پیشگاه خدا مسوول است، لذا تصمیمات در نگاه قران کریم باید دانش پایه باشد و ما در این حوزه با افق های مورد نظر فاصله داریم. چرا دانشگاه در خدمت مدیریت کشور نیست؟ چرا حوزه، نقشه راه حرکت را تعریف نمی کند؟ هم دانشگاهیان و حوزویان و هم مسولان باید پاسخ دهند. باید دستگاه حکمرانی به دانشگاه و حوزه فشار آورد.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس به دلیل سپردن مسئولیت‌ها به اهلش قله اقتدار ایران شد .اگر مسئولیت ها به اهلش سپرده نشود، عدالت در جامعه قطعا محقق نخواهد شد.

ابوترابی فرد ادامه داد: این چه رفتاری است که برای رسیدن به هر سمتی راه میفتند و تماس می‌گیرند و برای رسیدن به قدرت لابی می‌کنند، این موضوع با اندیشه دینی سازگار نیست لذا باید بدنبال شایستگان رفت.

وی ادامه داد: عدالت خواهی و عدالت گستری هم مهم است و این مسئولیت خطیر برعهده همه ماست.

سمت های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بساریم که امین باشند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =