کد خبر : 312740
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
-

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی فوتبال مراکش یکی دیگر از نماینده‌های قاره آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

به گزارش عصرقائم، مراکش در سال ۲۰۱۸ بعد از سال‌ها توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد و در همان دور گروهی حذف شد. این تیم آفریقایی آخرین‌بار در سال ۱۹۹۸ در جام جهانی در گروه نخست با برزیل، نروژ و اسکاتلند هم‌گروه بود که از صعود به مرحله بعد بازماند. این تیم تنها یک بار در جام ملت‌های آفریقا قهرمان شده که به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد و در پنج دوره حضور خود در جام جهانی نیز تنها یک بار توانسته از گروهش صعود کند؛ یعنی در سال ۱۹۸۶ که این تیم توانست راهی دور دوم جام جهانی شود.

با این حال بعد از سال‌ها غیبت، پسران صحرا توانستند در سال ۲۰۱۸ در رقابت با ساحل عاج به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. این تیم در گروه ایران قرار داشت و در نهایت در رده چهارم ایستاد و از صعود به دور بعد بازماند.

تیم ملی مراکش در جام ملت‌های آفریقا با حضور اروه رنار ناکام بود و نتوانست انتظارات را برآورده کند و همین مساله منجر به برکناری او از هدایت این تیم شد تا رنار، هدایت عربستان را بر عهده بگیرد.

یکی از بازیکنانی که در این دوره در تیم مراکش نیست، مهدی بن عطیه است. مهدی بن عطیه مدافع تیم ملی مراکش که در عضویت تیم یوونتوس بود و سابقه بازی برای بایرن مونیخ را در کارنامه ورزشی خود دارد، ستاره مراکشی‌ها بود که تاثیر زیادی هم در صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی ایفا کرد. او که بیش از ۶۰ بازی ملی در کارنامه دارد سابقه بازی برای رم ایتالیا را نیز دارد. دو قهرمانی در بوندسلیگا و یک قهرمانی در سری آ از افتخارات او محسوب می‌شود. او در ۳۴ سالگی خداحافظی کرد و در جام جهانی قطر حضور نخواهد داشت.

یکی از بازیکنان خوب مراکش یوسف النصیری است که بعد از حضور در مالاگا در این فصل در عضویت تیم سویاست و عملکرد خوبی در این تیم اسپانیایی داشته و امید اول گلزنی مراکشی ها در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. بعد از اختلاف نظر حکیم زیاش بازیکن چلسی با سرمربی تیم خود، النصیری ستاره این روزهای تیم ملی مراکش است.

ستاره: اشرف حکیمی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ مراکش

مدافع تیم پاری سن ژرمن یکی از خوب های تیم ملی مراکش و حال حاضر آفریقا و همگان منتظر دیدن دومین حضور او در جام جهانی هستند. او با نفوذهای خود در سمت راست توانسته است خود را به یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان کناری دنیای فوتبال تبدیل کند.

سرمربی: ولید الرکراکی 

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ مراکش

ولید الرکراکی سرمربی تیم مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود. کمتر از سه ماه مانده به جام جهانی، ولید الرکراکی پس از امضای قراردادی سه ساله هدایت تیم ملی فوتبال مراکش را بر عهده گرفت. بازیکن سابق تیم ملی فوتبال مراکش که ۴۶ ساله است، هدایت کازابلانکا را پیش‌تر بر عهده داشت و با آن تیم قهرمان جام باشگاه های آفریقا و لیگ مراکش شد.

* تیم ملی مراکش در یک نگاه

افتخارات: یک قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۱۹۷۶

بهترین گلزن: احمد فراس (۳۶ گل زده)

بیشترین بازی: نورالدین نایبت (۱۱۵بازی)

عملکرد دوره قبل:حذف در مرحله گروهی

لباس مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ مراکش

برنامه بازی‌های مراکش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ مراکش – کرواسی، ورزشگاه البیت

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ بلژیک – مراکش، ورزشگاه الثمامه

۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کانادا – مراکش، ورزشگاه الثمامه

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ مراکش

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + چهار =