کد خبر : 311921
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
-

اقتصاد چین گل کاشت

اقتصاد چین گل کاشت

یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین گفت که اقتصاد چین علیرغم فشارهای نزولی به‌طور کلی شتاب بهبود را حفظ کرده است و افزود که نرخ رشد اقتصادی بالقوه در محدوده معقولی باقی خواهد ماند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از چاینا، یی این اظهارات را طی اجلاس سرمایه‌گذاری رهبران مالی جهانی به میزبانی اداره پولی هنگ کنگ بیان کرد.

وی اظهار کرد که دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه سوم با رشد ۳.۹ درصدی نسبت به سال گذشته، ۳.۵ واحد درصد سریعتر از سه ماهه قبل، انعطاف‌پذیری خود را نشان داده است.

یی گفت: یوان چین در برابر سبدی از ارزها در سال جاری بر اساس اصول بنیادین سالم اقتصاد چین در اجرای بلندمدت و چند ساله یک سیاست پولی عادی شده، نسبتاً پایدار بوده است.

امسال، یوان در برابر دلار آمریکا کاهش یافته و در برابر سایر ارزهای اصلی افزایش یافته است. یی بار دیگر تاکید کرد که بازار نقش تعیین‌کننده‌ای در تعیین نرخ مبادله یوان خواهد داشت.

وی افزود که سطح ارز همچنین ارزش و برابری قدرت خرید آن به‌طور کلی پایدار خواهد بود. یی همچنین به موضوع املاک اشاره کرد و گفت: بانک خلق چین، بانک مرکزی این کشور، فعالانه از توسعه سالم این صنعت حمایت می‌کند و در فروش املاک و صدور اعتبار شاهد بهبود حاشیه‌ای بوده است.

با شهرسازی مداوم در چین، ما معتقدیم که بازار املاک و مستغلات توسعه پایدار و سالم را حفظ خواهد کرد. وی هفته گذشته فاش کرد که وام ویژه‌ای به مبلغ ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۷.۵۱ میلیارد دلار) برای تسهیل تحویل املاک در سال جاری و کاهش ناامیدی خریداران خانه ترتیب داده شده است.

اقتصاد چین گل کاشت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =