کد خبر : 311860
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
-

تکذیب ثبت‌نام نیروهای افغانستانی در ایران برای حضور در جنگ اوکراین

تکذیب ثبت‌نام نیروهای افغانستانی در ایران برای حضور در جنگ اوکراین

ایران چنانچه قبلا به صورت رسمی اعلام کرده، در جریان جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی مثبت اتخاذ نموده و بدون سوگیری له یا علیه هر یک از طرفین جنگ، تمام تلاش خود را برای پایان این بحران از مسیرهای دیپلماتیک به کار بسته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شورای عالی امنیت ملی، برخی رسانه‌هایی که به انتشار اخبار جهت‌دار و بدون پشتوانه برای ایجاد جریان‌های خبری جعلی شهرت دارند امروز به نقل از منابع ناشناس مدعی شدند که برخی از نیروهای امنیتی سابق افغانستان برای شرکت در جنگ اوکراین در ایران ثبت‌نام می‌کنند!

در این جریان‌سازی رسانه‌ای به خبر آسوشیتدپرس استناد شده که به نقل از ژنرال‌های سابق ارتش افغانستان نوشته است؛ روسیه برای هر نظامی سابق افغانستان برای جنگ اوکراین ماهانه ۱۵۰۰ دلار می‌پردازد.

این در حالی است که ایران چنانچه قبلا به صورت رسمی اعلام کرده، در جریان جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی مثبت اتخاذ نموده و بدون سوگیری له یا علیه هر یک از طرفین جنگ، تمام تلاش خود را برای پایان این بحران از مسیرهای دیپلماتیک به کار بسته است.

طی هفته‌های گذشته نیز رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان هم‌سو با مقامات غربی تلاش گسترده‌ای برای ایراد اتهام به ایران مبنی بر فروش پهپادهای ایرانی به روسیه با هدف استفاده در جنگ اوکراین داشته‌اند که با وجود درخواست تهران مبنی بر ارائه مستندات، تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

تکذیب ثبت‌نام نیروهای افغانستانی در ایران برای حضور در جنگ اوکراین
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 6 =