کد خبر : 310161
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
-

آخرین وضعیت لایحه جامع آبخیزداری

آخرین وضعیت لایحه جامع آبخیزداری

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی گفت: آبخیزداری برای تکمیل برنامه‌ها و اقدامات در برنامه ششم توسعه به ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش عصرقائم، حسن وحید گفت: تاکنون از ۱۰ میلیون هکتار هدفگذاری برنامه ششم، حدود ۶.۳ میلیون هکتار آبخیزداری شده است و تکمیل این برنامه به ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: بعد از تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری، لایحه جامع آبخیزداری تنظیم شد البته رفت و برگشت‌هایی به مجلس داشت ولی اکنون در وزارت جهاد کشاورزی کامل شده و آماده ارسال به دولت است.

وحید تصریح کرد: در لایحه جامع آبخیزداری بحث فرابخشی مطرح بود و بخش‌های مختلف باید با هم هماهنگ باشند. جلسات مختلفی در مجلس و دولت داشتیم و بررسی‌های متعددی در این خصوص انجام گرفت.

معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی اضافه کرد: در این لایحه برای آبخیز درجه ۱ و ۲ برنامه وجود دارد و پیشنهاد تشکیل شورای عالی آبخیزداری داده شده است. تحقق این امر انسجام خاصی در بدنه دولت ایجاد می‌کند تا طرح‌ها با هماهنگی بیشتری اجرا شود. برای آبخیز درجه ۲ هم شورای عالی استان‌ها تشکیل می‌شود.

وی مهمترین هدف در حوزه آبخیز را سیاستگذاری کلان در سطح ملی و جلوگیری از تخریب سرزمین برشمرد و خاطر نشان کرد: از مباحث اصلی لایحه جامع آبخیزداری علاوه بر نقش دولت، تبیین نقش مردم در اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

به گفته وحید در مجموع تاکنون ۳۲ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری شده است و در برنامه ششم باید ۱۰ میلیون هکتار از اراضی کشور آبخیزداری شود که در این برنامه حدود ۶.۳ میلیون هکتار معادل ۶۳ درصد از هدفگذاری آبخیزداری شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، وحید در یک برنامه خبری گفت: امسال ۲۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این حوزه تخصیص یافته که با این میزان اعتبار می‌توانیم یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار آبخیزداری انجام دهیم در حالی که برای تکمیل هدفگذاری برنامه ششم باید ۴ میلیون هکتار آبخیزداری شود.

آخرین وضعیت لایحه جامع آبخیزداری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − پنج =