کد خبر : 308386
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
-

هیئتی از نمایندگان فرانسوی و آمریکایی به تایوان سفر می‌کند

هیئتی از نمایندگان فرانسوی و آمریکایی به تایوان سفر می‌کند

منابع خبری از سفر یک هیئت فرانسوی متشکل از ۵ نماینده پارلمان و همچنین تعدادی از قانونگذاران آمریکایی به جزیره تایوان خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، پنج نماینده پارلمان فرانسه و همچنین گروهی از قانونگذاران آمریکایی این هفته به جزیره تایوان می‌روند.

این اولین سفر هیئتی از نمایندگان فرانسوی به تایوان پس از سفرهای متعدد مقامات و قانونگذاران آمریکایی به این منطقه که موجب خشم چین شده است، به شمار می‌آید.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که وزارت خارجه آمریکا اخیرا قرارداد فروش تجهیزات نظامی به ارزش یک میلیارد و صد میلیون دلار به تایوان را تایید کرده که شامل ۶۰ موشک ضد کشتی و ۱۰۰ موشک هوا به هوا می‌شود و چین به مقابله، تهدید کرده است.

چین و تایوان از زمان شکست نیروهای ناسیونالیست و فرار آن‌ها به این شبه جزیره در پایان جنگی داخلی با کمونیست‌ها در سال ۱۹۴۹ میلادی از یکدیگر جدا شدند. چین هرگز استفاده از زور برای تحت کنترل در آوردن تایوان را منتفی ندانسته است.

آمریکا روابط رسمی دیپلماتیک با تایوان را در سال ۱۹۷۹ میلادی متوقف کرد اما به روابط غیررسمی نزدیک خود با این شبه جزیره ادامه می‌دهد.

هیئتی از نمایندگان فرانسوی و آمریکایی به تایوان سفر می‌کند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + 9 =