کد خبر : 307912
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
-

خانه‌تکانی در کمیته ملی المپیک خسروی وفا به صندلی ریاست رسید

خانه‌تکانی در کمیته ملی المپیک خسروی وفا به صندلی ریاست رسید

مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک پس از ماه‌ها بحث و جدل و تعویق چندباره درحالی برگزار شد که تمامی مدیران و اعضای هیئت اجرایی تغییر کردند و به نوعی خانه تکانی در این کمیته صورت گرفت.

به گزارش عصرقائم، پنجاه و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک دیروز با تعیین هیئت‌رئیسه و هیئت اجرایی پس از هشت ماه تعویق در آکادمی ملی المپیک در حالی برگزار شد که در رقابتی تنگاتنگ و در دور دوم محمود خسروی وفا با یک رای بیشتر نسبت به مهدی‌ علی‌نژاد به عنوان رئیس‌جدید کمیته ملی المپیک ایران جانشین سیدرضا صالحی امیری شد. ضمن اینکه در این مجمع حیدر فرمان و عبدالهادی به عنوان مهمانان ویژه از شورای المپیک آسیا در مجمع حضور داشتند.

در آغاز مجمع دیروز صالحی امیری و نصرالله سجادی توضیحاتی در مورد روند انتخابات طبق اساسنامه انجام دادند و در ادامه صالحی امیری تعیین زمان برای اعلام برنامه کاندیداها را منع کرد و گفت: شما عزیزان فرصت داشتید اگر قرار باشد امروز هر یک از شما صحبت کنند، تقریبا ٣ساعت زمان نیاز است. لطفا اگر کاندیدایی قصد انصراف دارد الان اعلام کند در غیر این‌صورت پذیرفته نمی‌شود.

کناره‌گیری شایسته
مجید شایسته کاندیدای ریاست قصد صحبت داشت که صالحی امیری اجازه نداد با این حال وی با صدای بلند گفت برای اینکه ثابت کنم هنوز اخلاق در ورزش وجود دارد، انصراف خود را اعلام می‌کنم.

آغاز رأی‌گیری برای ریاست
در ادامه رأی‌گیری از اعضای مجمع برای تعیین رئیس‌با نظارت سجاد گنج زاده، طاهره طاهریان و نصرالله سجادی آغاز شد. با برگزاری انتخابات در دور اول و از مجموع ۵۳ رای ماخوذه محمود خسروی وفا و مهدی علی‌نژاد هر کدام ۲۴ رای کسب کردند و فضل‌الله باقرزاده هم ۵ رای کسب کرد تا انتخابات به دور دوم کشیده شود. با توجه به آرای مساوی خسروی وفا و علی نژاد، رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌به دور دوم و میان این دو نفر کشیده شد.

تغییر ترکیب اعضای مجمع به ٥٥ نفر
ابتدای مجمع این‌گونه اعلام شد که تعداد کلی اعضا ٥٣ نفر شامل ٢٨ المپیکی و ٢٤ غیرالمپیکی است اما در جریان مجمع با اضافه شدن افشین ملایی رئیس‌فدراسیون ورزش‌های همگانی تعداد غیرالمپیکی‌ها به ٢٥ نفر افزایش یافت. در خلال رأی‌گیری برای دور دوم انتخابات رئیس‌هم ‌هاشم اسکندری و مسعود سلیمانی هم به ترکیب اعضای مجمع اضافه شدند و بدین ترتیب تعداد کل اعضا ٢٨ به ٢٧ به نفع المپیکی‌ها شد.

خسروی وفا رئیس‌شد
رأی‌گیری دور دوم برای تعیین رئیس‌کمیته ملی المپیک میان محمود خسروی وفا و مهدی علی نژاد انجام شد. از مجموع آرای ماخوذه در این دور که ٥٥ رای بود، علی‌نژاد صاحب ٢٧رای شد و خسروی وفا هم ٢٨رای گرفت. بدین ترتیب محمود خسروی وفا به عنوان رئیس‌کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

صالحی امیری: انتخابات دموکراتیک بود
سیدرضا صالحی امیری بعد از تعیین خسروی وفا به عنوان رئیس‌جدید کمیته ملی المپیک و خطاب به حیدر فرمان گفت: گزارش مجمع که نمونه انتخابات دموکراتیک است را منتقل کنید. این انتخابات نشان داد که خیلی از خبرها در مورد ایران و ورزش درست نیست.

سلیمی اولین عضو جدید در هیئت اجرایی
در ادامه مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک، صالحی امیری گفت: بهداد سلیمی نماینده معرفی شده کمیسیون ورزشکاران برای عضویت در هیئت اجرایی است، برای خرید زمان و چون در این بخش فقط یک نماینده داریم، برای اینکه وقت بهتر مدیریت شود بهتر است در این بخش رای ندهیم.وی خطاب به اعضای مجمع گفت که اگر با بهداد سلیمی موافق هستید دست‌های خود را بالا ببرید. واکنش اعضای مجمع در این بخش، موافقت با حضور بهداد سلیمی در هیئت اجرایی را نشان داد.
فرهادی زاد نایب‌رئیس‌جدید بانوان
همچنین با توضیح سجادی و با عنایت به اینکه مهین فرهادی زاد تنها کاندیدای نایب‌رئیسی بانوان بود، از شمارش آرای مربرط به وی امتناع شد و تمام اعضا با بالا بردن دست، رای موافق خود را در مورد نایب‌رئیسی مهین فرهادی زاد اعلام کردند.
نایب‌رئیسی به نوروزی رسید
در ادامه شمارش آرا برای تعیین نایب‌رئیس‌کمیته ملی المپیک در بخش مردان انجام شد.نتیجه شمارش آرا در این بخش به این شرح شد:فضل الله باقرزاده: ٩،عباس اورسجی: ٢،حسن رنگرز:٨،کیکاوس سعیدی: ١٤،مجید کیهانی:٦ و غلامرضا نوروزی: ١٥.بدین ترتیب رأی‌گیری برای تعیین نایب‌رئیس‌به دور دوم کشیده شد تا از میان کیکاوس سعیدی و غلامرضا نوروزی نایب‌رئیس‌انتخاب شود.
در مرحله دوم رأی‌گیری برای انتخاب نایب‌رئیس‌و از مجموع ٥٣ رای ماخوذه، کیکاوس سعیدی و غلامرضا نوروزی به ترتیب صاحب ٢٥ و ٢٩ رای شدند.بدین ترتیب غلامرضا نوروزی به عنوان نایب‌رئیس‌انتخاب شد. دو رای در این بخش باطل اعلام شد.
درخواست دبیر از کاندیداهای هیئت اجرایی
طبق اساسنامه باید بعد از رأی‌گیری برای تعیین رئیس‌و نایب‌رئیس، رأی‌گیری برای تعیین ٧ عضو هیئت اجرایی انجام می‌شد. پیش از آغاز این بخش، دبیر گفت: نصیرزاده نماینده کشتی در این بخش بود که حذف شد، خواهش من از نفراتی که انتخاب می‌شوند این است که فقط به فکر فدراسیون خود نباشند و به دنبال بلیت برای فدراسیون خود نباشند.
انتخاب ٥ عضو هیئت اجرایی در دور اول
ادامه مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به رأی‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت اجرائی اختصاص داشت. لزوم انتخاب افراد در این بخش کسب حداقل ٢٨ رای بود که نتیجه رأی‌گیری در این بخش به این شرح است:علیرضا پاکدل ٣٨،محمدرضا پوریا ١٧،محمدرضا داورزنی ٢٩،جواد داوری ١٢،محسن رضوانی ١٦،علیرضا سهرابیان ٣٠،غلامرضا شعبانی بهار ٢٨،حمید عزیزی ١٨،داود عزیزی ٢٢،مهرداد علی قارداشی ٤٢،مرتضی قربانی ١٧،مهدی گودرزی ٢٤،محمد علیپور ١٤،آرش میراسماعیلی ٢٥،عباس نظریان ١١ و مجید هنرجو ٧.
بر این اساس مهرداد علی قارداشی، محمدرضا داورزنی، علیرضا سهرابیان، علیرضا پاکدل و غلامرضا شعبانی بهار با کسب حد نصاب لازم عضو هیئت اجرایی شدند.همچنین انتخاب ٢ عضو دیگر هیئت اجرایی در دور دوم و از میان آرش میراسماعیلی، مهدی گودرزی، داود عزیزی و حمید عزیزی انجام شد. در رأی‌گیری مرحله دوم انتخاب اعضای هیئت اجرایی با احتساب ٤ رای باطل این نتایج به دست آمد:آرش میراسماعیلی ١٥،مهدی گودرزی ٣٠،داود عزیزی ١٨ و حمید عزیزی ٢٠.بدین ترتیب مهدی گودرزی و حمید عزیزی هم به ترکیب هیئت اجرایی اضافه شدند.
شنبه مراسم معارفه اعضای جدید
پس از پایان رأی‌گیری و نهایی شدن ترکیب هیئت اجرایی‌، صالحی امیری گفت: پنج روز تا یک هفته تایید انتخابات را از IOC می‌گیریم. البته حیدر فرمان اعلام کرد که گزارش مجمع را به اطلاع IOC و OCA می‌رساند. سپس تاییدیه روی سایت کمیته ملی المپیک می‌آید و شنبه آینده تودیع و معارفه با حضور آقای سجادی و تیم قبلی و جدید کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک انجام می‌شود.
صالحی امیری عضو افتخاری مجمع
در بخشی از مجمع کمیته ملی المپیک طاهره طاهریان نایب‌رئیس‌این کمیته گفت: آقای خسروی وفا باور داشتم این دوره از کمیته ملی المپیک یکی از بهترین دوره‌ها بوده است و نوآوری داشته است.وی درخواستی مطرح کرد مبنی بر عضویت افتخاری صالحی امیری در کمیته، طاهریان در این زمینه گفت: خواهشم این است عضویت افتخاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک را به آقای صالحی امیری پیشنهاد دهیم و جامعه ورزش از نظرات او استفاده کند.خسروی وفا از اعضای مجمع خواست نسبت به پیشنهاد طاهریان رای بدهند که همه دست خود را بالا بردند و حضور صالحی امیری به عنوان عضو افتخاری مجمع کمیته ملی المپیک تصویب شد.
سیدرضا صالحی امیری در پایان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه چهار سال از عمر مدیریتی من گذشت خطاب به اعضای حاضر طلب حلالیت کرد.

خانه‌تکانی در کمیته ملی المپیک خسروی وفا به صندلی ریاست رسید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − هفده =