کد خبر : 307733
تاریخ انتشار : شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

یک مقام ارشد تایوانی به آمریکا می‌رود

یک مقام ارشد تایوانی به آمریکا می‌رود

مقام تایوانی مسئول سیاست‌گذاری در قبال چین، برای دیدار با مقامات واشنگتن و سخنرانی در مراسم‌های اندیشکده‌ای برای کمک به جلب حمایت‌های بین‌المللی از این جزیره خودگردان به ایالات متحده می‌رود.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امور سرزمین اصلی در تایوان روز جمعه در بیانیه‌ای گفت «چیو تای-سان» رئیس این شورا در تاریخ ششم سپتامبر در اندیشکده “بروکینگز” و فردای آن در “مرکزی برای یک امنیت جدید آمریکایی” به سخنرانی می‌پردازد.

این شورا در بیانیه‌ای افزود: این سیزدهمین سالی است که با اندیشکده‌های ایالات متحده رویدادهای دانشگاهی را برگزار می‌کنند و چنین مبادله‌ای به انتقال مواضع سیاست ما و کسب پشتیبانی بین‌المللی کمک می‌کند.

در این بیانیه همچنین بدون ذکر جزئیات بیشتر آمده است که چیو قرار است با مقام‌های آمریکایی هم ملاقات داشته باشد.

این شورا همچنین مدعی شد: اقدامات چین علیه تایوان، تنش‌ها را افزایش داده و جامعه بین‌المللی را گوش به زنگ کرده است. تایوان یکی از طرف‌های مسوولیت‌پذیر در این منطقه است. ما آرام هستیم، نه تند و بی‌پروا، منطقی هستیم، نه تحریک‌آمیز اما شانه خالی نخواهیم کرد. ما کاملا از حاکمیت و امنیت ملی دفاع خواهیم کرد، به خط دفاع دموکراسی و آزادی پایبند خواهیم بود و تلاش می‌کنیم وضع موجود مسالمت‌آمیز را در تنگه تایوان حفظ کنیم.

یک مقام ارشد تایوانی به آمریکا می‌رود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + شش =