کد خبر : 307433
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
-

رئیس جمهور فرانسه هفته آینده به الجزایر سفر خواهد کرد

رئیس جمهور فرانسه هفته آینده به الجزایر سفر خواهد کرد

کاخ الیزه در بیانیه‌ای از سفر رئیس جمهور فرانسه به الجزایر طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش عصرقائم،  کاخ الیزه اعلام کرد که رئیس‌جمهوری فرانسه هفته آینده به الجزایر سفر خواهد کرد تا روابط متشنج پاریس و الجزایر را بهبود بخشد.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست جمهوری فرانسه پس از تماس تلفنی ماکرون با عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر اعلام کرد که «این سفر به بهبود روابط دوجانبه بین دو کشور و تقویت همکاری فرانسه و الجزایر در رویارویی با چالش‌های منطقه ای کمک خواهد کرد.»

تنش‌ها میان دو کشور فرانسه و الجزایر پس از اظهارات محدودکردن ویزای شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه و اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون علیه دولت و رئیس جمهوری الجزایر بالا گرفت.

روزنامه فرانسوی «لوموند» صحبت‌های ماکرون را منتشر کرد که در آن اظهار شده بود همتای الجزایری‌اش، عبدالمجید تبون «در یک رژیم بسیار سخت، گیر کرده است.»

رئیس جمهوری فرانسه همچنین وجود «ملت الجزایر قبل از استعمار فرانسه» را زیر سوال برد و بر لزوم رسیدگی به این موضوع به منظور دستیابی به «آشتی بین مردم» تاکید کرد.

وزارت خارجه الجزایر هم سفیر فرانسه در این کشور را برای اعلام مراتب اعتراض شدید و رسمی کشورش به دلیل تصمیم یکجانبه پاریس درخصوص کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری احضار کرد.

رئیس جمهور فرانسه هفته آینده به الجزایر سفر خواهد کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − چهار =