کد خبر : 307336
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
-

اکثر آمریکایی‌ها، اف‌بی‌آی را “گشتاپوی بایدن” می‌دانند

اکثر آمریکایی‌ها، اف‌بی‌آی را “گشتاپوی بایدن” می‌دانند

همزمان با بررسی‌های اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره دونالد ترامپ، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی‌ها باور دارند اف‌بی‌آی نقش «گشتاپوی شخصی» جو بایدن را دارد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، یک نظرسنجی تازه موسسه رای‌گیری «راسموسن ریپورتس» از اختلاف‌نظر فاحش آمریکایی‌ها درباره اف‌بی‌آی حکایت دارد.

۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که یورش اخیر اف‌بی‌آی به عمارت مارالاگوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا موجب کاهش اعتماد مردم به این اداره شده است. در مقابل، ۲۹ درصد گفتند که این اقدام اعتماد آن‌ها به اف‌بی‌آی را افزایش داده و ۲۳ درصد اعلام کردند که این اقدام تاثیری در دیدگاه آنان نسبت به اف‌بی‌آی ایجاد نکرده است.

همچنین ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان با اظهارات پیشین راجر استون، مشاور سابق دونالد ترامپ موافقت کردند که گفته بود «اراذل و اوباش» اف‌بی‌آی که درگیر بازی سیاسی هستند، از این آژانس به عنوان «گشتاپوی شخصی دونالد ترامپ» استفاده می‌کنند. در ماه دسامبر سال گذشته، این آمار ۴۶ درصد بود. در میان طرفداران دو حزب سیاسی برجسته آمریکا، ۷۶ درصد از جمهوری‌خواهان و ۳۷ درصد از دموکرات‌ها با این ادعا موافقت کردند.

در هشتم ماه اوت، پلیس فدرال آمریکا با مجوز تفتیش منزل ترامپ، به عمارت او در مارالاگو ایالت فلوریدا رفت تا اسنادی محرمانه‌ای را که ترامپ با خود از کاخ سفید خارج کرده بود ضبط کند. در این بازرسی، مقامات اف‌بی‌آی اسنادی با عنوان «فوق‌محرمانه» هم پیدا کردند. ترامپ به نقض “قانون جاسوسی” آمریکا متهم شده است.

اکثر آمریکایی‌ها، اف‌بی‌آی را "گشتاپوی بایدن" می‌دانند
ساختمان اف‌بی‌آی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =