کد خبر : 306908
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
-

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری‌ها با صهیونیست‌ها در کرانه باختری

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری‌ها با صهیونیست‌ها در کرانه باختری

در درگیری‌هایی که عصر جمعه در شهر نابلس میان فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی شکل گرفت، ده‌ها فلسطینی به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت شبکه ماهواره‌ای “الغد”، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، ۵۶ فلسطینی در درگیری‌های مستمر در ایست بازرسی “حوارة” واقع در جنوب شهر نابلس، به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

از جمله این زخمی‌ها ۲۸ تن از افراد سوار بر خودروهای عبوری از گذرگاه بودند که ۱۷ تن از آنها را کودکان زیر پنج سال تشکیل می‌دهند.

پیش از این نیز چند فلسطینی در درگیری‌هایی که در مناطق پراکنده کرانه باختری با اشغالگران و شهرک‌نشین‌ها داشتند، زخمی شده بودند.

در جریان درگیری‌هایی که در روستای کفر قدوم واقع در شرق شهر “قلقیلیة” شکل گرفتند، هفت فلسطینی در تیراندازی سربازان اسرائیلی با گلوله‌های پلاستیکی زخمی شده و چند فلسطینی دیگر نیز در اثر استنشاق گاز اشکآور دچار مشکل تنفسی شدند.

در بیت لحم نیز در جریان عملیات نیروهای اشغالگر برای سرکوب تظاهراتی مسالمت‌آمیز در محکومیت شهرک‌سازی‌ها در شهرک “تقوع” واقع در جنوب شرق بیت لحم، یک جوان فلسطینی در اثر اصابت یک گلوله فلزی با روکش پلاستیکی زخمی شده و چند فلسطینی دیگر نیز دچار مشکلات تنفسی شدند.

برخی منابع فلسطینی اظهار کردند، درگیری‌هایی در منطقه “خربة تقوع” واقع در ورودی غربی شهرک تقوع آغاز شدند که در جریان آن سربازان اسرائیلی تیراندازی کرده و گاز سمی اشک‌آور و بمب‌های صوتی به سمت شهروندان فلسطینی شلیک کردند و در نتیجه آن ده‌ها تن دچار مشکل تنفسی شدند.

در شهرک “بیتا” واقع در جنوب نابلس نیز درگیری‌هایی در اطراف کوه “صبیح” شکل گرفت که زخمی نداشت و صدها فلسطینی راهپیمایی هفتگی خود در مخالفت با احداث کانون شهرک‌سازی “آویتار” را برگزار کردند.

علاوه بر اینها، پنج خبرنگار در جریان درگیری‌ها در شهرک بیت دجن در شرق نابلس با گاز اشک‌آور آسیب دیدند.

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری‌ها با صهیونیست‌ها در کرانه باختری

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =