کد خبر : 306817
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
-

دیدار جنبلاط با هیئت حزب‌الله لبنان در بیروت

دیدار جنبلاط با هیئت حزب‌الله لبنان در بیروت

رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه لبنان با هیئتی از حزب الله لبنان دیدار کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه با هیئتی از حزب‌الله لبنان شامل حسین خلیل، معاون سیاسی دبیرکل حزب الله و وفیق صفا، مسئول یگان ارتباطات و هماهنگی دیدار کرد. در این دیدار وائل ابو فاعور، عضو فراکسیون “دیدار دموکراتیک” و غازی العریضی، وزیر سابق حضور داشتند.

ولید جنبلاط بعد از این دیدار گفت: ما درباره حل مسائلی در رابطه با اقتصاد و توسعه صحبت کردیم. این یک فرصت است و مذاکرات برای رسیدن به توافق درباره مسائل بدیهی که برای شهروندان مهم است احتمالا ادامه خواهد داشت. این دیدار دوستانه و صریح بود.

حسین خلیل نیز گفت: ما نقطه اشتراک‌هایی داریم که می‌توانیم در جهت منافع کشور درباره آن صحبت کنیم. این جلسات برای مذاکره در خصوص پرونده ریاست جمهوری ادامه دارد. ما امیدواریم که به مرحله‌ای برسیم که رئیس جمهور بخشی از طرح نجات کشور باشد. این دیدار برای بررسی تمام مسائلی که برای شهروندان و نجات کشور مهم است ضروری است. کسانی که از این مسئله ناراحت می شوند بگذار ناراحت شوند. نقطه اشتراک بین ما و ولید جنبلاط با موضع ما درباره القوات اللبنانیه فرق دارد.

سایت النشره نیز اعلام کرد که دیدار میان جنبلاط و هیئت حزب الله درباره مسائل مهمی از جمله پرونده ترسیم مرزهای دریایی، جنگ و انتخاب رئیس جمهور بود. سوالاتی درباره پهپادهای حزب الله پرسیده شد این هیئت توضیح داد که پیام این پهپادها از مرزهای منفعت لبنان تجاوز نمی‌کند. جنبلاط درباره جنگ میان مقاومت واسرائیل سوال کرد این هیئت جواب دادند که تا زمانی که به خواسته‌های طرف لبنانی احترام گذاشته نشود تمام احتمالات وجود دارد.

به گفته منابع این هیئت اعلام کرد که در انتظار پاسخ آموس هوکشتاین هستند و بعد از آن مقاومت موضع و پاسخ خود را خواهد داد. این دیدار بعد از آن صورت گرفت که جنبلاط بر لزوم مذاکره با حزب‌الله به عنوان یک گروه لبنانی تأکید و اعلام کرده بود که با هیئت حزب الله درباره پرونده‌های حیاتی صحبت خواهد کرد.

دیدار جنبلاط با هیئت حزب‌الله لبنان در بیروت

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =