کد خبر : 306245
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها

تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها

امام جمعه نکا گفت: کسی که عاشق نماز است برایش فرقی نمی‌کند که در مسجد نماز بخواند یا بر روی آسفالت، اگر این گونه عشاق نماز تربیت کردیم، هنر کرده‌ایم، اگر عاشق نماز ساختیم، ۹۰ درصد راه را طی کردیم.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی  در جلسه ستاد اقامه نماز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره مکان اقامه نمازگزار مطرح است، نظافت و پاکیزگی مکان اقامه نماز است، برخی از مساجد و نمازخانه‌ها به قدری آلوده هستند که نمی‌شود نماز را در آنجا اقامه کرد،مراکز تفریحی و گردشکری، رستوران‌ها و… روزانه تمیز می‌شوند اما برخی مساجد هفته‌ها پاکسازی نمی‌‍شوند باید گروهی را جهت پاکسازی مساجد گذاشت.

وی افزود: کسانی که نمازخانه‌های بین راهی را مدیریت می‌کنند باید در رابطه با نظافت مکان‌ها بازخواست شوند، مکان هایی که بهداشت در آنها رعایت نشده و دارای بی‌نظمی است، باعث تمسخر نماز و نمازگزار می‌شود.
امام جمعه نکا اذعان کرد: در بعضی از نمازخانه‌ها تعداد نمازگزاران از انگشتان یک دست کمتر هستند، اگر همین‌طور ادامه یابد، بهتر است جهت حفظ ارزش نماز و نمازگزار آن مکان‌ها تعطیل شوند.

این مسئول گفت: برای مردم هنوز برخی از مسائل مذهبی جا نیفتاده است، این خوب نیست که به اجبار فقط تعداد نمازگزار را افزایش داد، بین نمازخوان و نمازگزار تفات بسیار زیادی است، باید افرادی را تربیت کنیم که عاشق نماز شوند، آنگاه می‌بینیم که چگونه برای نماز تلاش می‌کنند.

وی افزود: در جشن روزه اولی‌ها از ۷۰۰ دختر متکلف در شهرستان نکا حدوداً ۱۰۰ نفر روزه گرفتند، خانواده ها هنوز در رابطه با موضوع روزه گرفتن روشن نشده‌اند باید به آنها بفهمانیم که وقتی فرزندان شما به سن تکلیف می‌رسند یعنی توان و قدرت روزه گرفتن را دارند پس نیاز نیست نگران آنها باشید گرم بودن هوا نیز دلیل خوبی برای نقص فرمان خداوند نیست.

محمدی لایینی تصریح کرد: کسی که عاشق نماز است برایش فرقی نمی‌کند که در مسجد نماز بخواند یا بر روی آسفالت، وقتی امام حسین(ع) در ظهر عاشورا نماز می‌خواند یکی از یاران ایشان برای محافظت از امام ۱۳ تیر به بدن مبارکش اصابت کرد، اگر این گونه عشاق نماز تربیت کردیم، هنر کرده‌ایم، امام جماعت نقش مهمی در رابطه با این موضوع دارد، اگر عاشق نماز ساختیم، ۹۰ درصد راه را طی کردیم.

تأکید بر اهمیت نظافت مساجد و نمازخانه‌ها/ باید عاشق نماز تربیت کنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 6 =