کد خبر : 306121
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
-

مادران شهدا مسیر حضرت زهرا(س) را طی کردند

مادران شهدا مسیر حضرت زهرا(س) را طی کردند

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه مادران شهدا مسیر حضرت زهرا(س) را طی کردند بر نقش مهم دختران و مادران در تمدن‌سازی جامعه نوین اسلامی تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در مراسم سه ساله امام حسین (ع) در حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) فریدونکنار با اشاره به جایگاه و منزلت زن در قرآن اظهارکرد: شخصیت و رسالت مادر حضرت موسی و وحی که بر ایشان شد، شخصیت حضرت آسیه، حضرت مریم، حضرت خدیجه بابت تمام رشادت‌ها و جلوه های ویژه ایشان، حضرت زهرا(س)، جریان حجاب زینب(س) بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی و رویش انقلاب اسلامی مادران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مادرانی که سه یا چهار شهید در راه اسلام  داده‌اند همان مسیر حضرت زهرا(س) را طی کرده‌اند.

امام جمعه سرخ‌رود با بیان تمثیلی از صبوری مادران شهدا، تصریح کرد: مادران شهدایی که سه فرزند شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند اما زینب‌وار در پاسخ به اینکه چگونه دوری فرزندان خود را تحمل می‌کنند اذعان دارند که ما فرزندان خود را در راه خدا داده‌ایم و اینگونه تحمل سختی دوری بر ما آسان می‌شود.

تقی‌زاده بر نقش مهم دختران و مادران امروز تاکید کرد و گفت: امروز دختران و مادران در به ظهور رساندن نظام مقدس جمهوری اسلامی به تمدن جامعه نوین اسلامی وظایفی از جمله تبعیت از حضرت زهرا(س)، حجاب ایشان، ترویج تفکرشان و زهرا گونه زندگی کردن دارند.

وی عنوان داشت: امروز در مقابل رسالت حضرت رقیه(س) و تربیت رقیه‌های زمان و ترویج تفکر ایشان وظایف مهمی بر عهده داریم.

گفتنی ا‌ست این مراسم به میزبانی هیئت محبان حضرت علی‌اصغر(ع) و هیئت محبین حضرت زهرا(س) در حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) فریدونکنار برگزار شد.

مادران شهدا مسیر حضرت زهرا(س) را طی کردند/نقش مهم دختران و مادران در تمدن‌سازی جامعه نوین اسلامی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 2 =