کد خبر : 306004
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
-

وزیر راه و شهر‌سازی: ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور تحویل مردم می‌شود

وزیر راه و شهر‌سازی: ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور تحویل مردم می‌شود

وزیر راه و شهر‌سازی با یادآوری اینکه در دولت قبل پیشرفت مسکن ملی ۸ تا ۱۰ درصد بود، گفت: تا پایان شهریور امسال، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، به بهره‌برداری می‌رسد و فقط منتظر انشعاب آب و برق برای آنها هستیم.

به گزارش عصرقائم، رستم قاسمی‌ دیروز در حاشیه مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران انتقال حجاج، در مورد تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن گفت:‌ تا پایان شهریور امسال ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل مردم خواهد شد که پیشرفت فیزیکی آنها حدود ۹۸ تا ۹۹ درصد است و فعلاً منتظر انشعاب آب و برق برای آنها هستیم و هر ماه تعدادی از مسکن‌های آماده شده آماده بهره‌برداری و تحویل می‌شود.
وی در مورد اینکه آیا مسکن‌های تحویل داده شده در قالب همان پروژه مسکن ملی دولت قبل است؟ تأکید کرد:‌ در دولت قبل پیشرفت مسکن ملی ۸ تا ۱۰ درصد بود که ما تحویل گرفتیم، اما اکنون در قالب نهضت ملی ملی مسکن بین ۹۸ تا ۹۹ درصد پیشرفت داشته که در شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد از این مسکن‌ها آماده بهره‌برداری می‌شود.
وزیر راه و شهر‌سازی همچنین در مورد وام ۷۰۰ میلیونی مسکن گفت:‌ هنوز این مقدار وام تصویب نشده است.
قاسمی در مورد منابع صندوق مسکن هم بیان کرد:‌ ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد همچنین خط اعتباری مسکن مهر ناشی از برگشت اقساط تسهیلات به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل مسکن در نظر گرفته خواهد شد.
برنامه‌ریزی برای انتقال
۵ میلیون زائر اربعین‌
وی همچنین اظهار داشت: ستاد اربعین از چند ماه قبل در وزارت راه و شهر‌سازی و سازمان هواپیمایی تشکیل شده است.
به گفته وزیر راه و شهر‌سازی، امسال پیش‌بینی شده است پنج میلیون زائر امام حسین(ع) برای شرکت در اربعین از طریق حمل‌ونقل زمینی، قطار و حمل‌ونقل هوایی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جابه‌جا شوند.
قاسمی اظهار داشت: پیش‌بینی شده است از تعداد زائران امام حسین(ع) ۶۰ هزار نفر با قطار و بین ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر با پرواز و بقیه از طریق خودرو و سیستم زمینی جابه‌جا شوند.
وی اضافه کرد:‌ در این زمینه جاده‌های منتهی به مرزهای کشور تعریض و اصلاح شده و همچنین پایانه‌های کشور به خاطر گرمای تابستان برای پذیرایی از زائران و انتقال آنها آماده می‌شود.
این مسئول یادآور شد: امسال برای اربعین بلیت چارتری به هیچ‌وجه نخواهیم داشت و کسانی هم که از قبل اقدام به چارتر کرده‌اند در ایام اربعین پذیرفته نیست و قیمت‌ها هم طبق قیمت‌های جاری کنونی است.
قاسمی گفت: دلاری شدن نرخ بلیت برای اتباع خارجی ممنوع است، البته در دفاتر فروش بلیت هواپیما که در خارج از کشور است، نرخ دلار آزاد است.
وی ادامه داد:‌ مسیر جاده‌ای کربلا تا سوریه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مناسبت ماموریتی، با خودرو طی کرد‌م که بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود، حال تصور کنید در ۱۴۰۰ سال پیش چگونه اهل بیت(ع) پیامبر(ص) از این مسیر سخت و طاقت‌فرسا به حالت اسارت عبور داده شده‌اند.
گفتنی است رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری هم درباره پروازهای اربعین اعلام کرد: اجازه چارتر کردن پروازهای اربعین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌دهیم و شرکت‌های هواپیمایی باید فروش بلیت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت مستقیم انجام دهند.
محمد محمدی‌بخش اضافه کرد: البته طرف عراقی محدودیت‌هایی در فرودگاه نجف اعمال کرده است که به ازای هر نفر از مسافران ۲٫۵ میلیون تومان درخواست می‌کند و ما در حال رایزنی هستیم.
وی اضافه کرد: پروازهای اربعین در محدوده هفت تا ۱۰ روز انجام می‌شود که نیاز به برنامه‌ریزی خاصی دارد.

وزیر راه و شهر‌سازی: 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور تحویل مردم می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 7 =