کد خبر : 318035
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
-

تلاش کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن

تلاش کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ رابطه نظام مندی بین موجر و مستاجر در بازار اجاره بهای مسکن وجود نداشته و شاهد وضعیت نابسامانی در این حوزه هستیم.

به گزارش عصرقائم، غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو ، با اشاره به وضعیت طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن، بیان کرد: هنوز طرح ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن در دستور کار کمیسیون عمران قرار نگرفته است. اما یقینا یکی از مسائل ضروری بازار مسکن ساماندهی بازار اجاره بها است امروز شاهد وضعیت بی در و پیکری در حوزه اجاره بهای مسکن هستیم. عملا قاعده ای مشخص برای تعیین سقف اجاره بهای مسکن باتوجه به کیفیت ساختمان ها و مناطق وجود ندارد.

هیچ استانداردی برای تعیین نرخ اجاره بها وجود ندارد

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروز یک درهم ریختگی در بازار اجاره بها وجود دارد که هر مالکی قیمت دلخواه خود را اعلام می کند. زمانی که مستاجران به چندین بنگاه در یک منطقه مراجعه می کنند با قیمت های مختلفی روبه رو می شوند. هیچ استاندارد مشخصی برای تعیین قیمت از سوی مالکان واحد های مسکونی وجود ندارد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز هم برای موجر و هم برای مستاجر هیچ ضابطه نظام مندی وجود ندارد. متاسفانه در بازار اجاره بها هر کسی هر قیمتی که می خواهد تعیین می کند و از آنجا که دست مستاجر زیر سنگ صاحبخانه است مجبور است که بپذیرد. ساماندهی بازار اجاره بها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که کمیسیون عمران با قید فوریت این موضوع را دنبال خواهد کرد. باتوجه به اهمیت موضوع ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن کمیسیون عمران تلاش خود را به کار خواهد بست تا طرح مجلس در این حوزه تا قبل از فرا رسیدن تابستان نهایی شود و شاهد ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن باشیم.

تلاش کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − سه =