کد خبر : 305947
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

هیات هماهنگی گروه‌های شیعه عراق نیز حامیان خود را به تظاهرات فراخواند

هیات هماهنگی گروه‌های شیعه عراق نیز حامیان خود را به تظاهرات فراخواند

در پی تظاهرات حامیان جریان صدر عراق در منطقه الخضراء بغداد و حمله به ساختمان پارلمان؛ هیات هماهنگی گروه‌های شیعه عراق نیز حامیان خود را به تظاهرات فراخواند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از الفرات نیوز، هیات هماهنگی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: با نگرانی بسیار، رخدادهای تأسف بار در بغداد طی این روزها به ویژه حمله به نهادهای قانون اساسی و یورش به پارلمان و تهدید به حمله به قوه قضائیه و مقرهای رسمی و دستگاه‌های امنیتی را دنبال می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما ضمن اینکه به خویشتن داری و اتخاذ بالاترین سطح صبر و آمادگی توصیه می‌کنیم، آحاد مردم عراق را که به قانون و قانون اساسی و مشروعیت قانون اساسی ایمان دارند، به تظاهرات مسالمت آمیز برای دفاع از حکومت و مشروعیت آن و نهادهایش و در رأس آن قوه قضائیه و پارلمان و ایستادن در مقابل این تجاوز خطرناک و خروج از قانون و عرف‌ها و شریعت فرامی‌خوانیم.

هیات هماهنگی همچنین اعلام کرد: ما طرف‌های سیاسی که پشت این تشدید تنش‌ها و تعدی به حکومت و نهادهای آن هستند، کاملاً مسئول نتیجه این اقداماتِ غیر قانونی علیه صلح داخلی می‌دانیم. حکومت و مشروعیت آن و نهادهای قانون اساسی و صلح داخلی، خط قرمز تمامی عراقی‌ها برای آمادگی جهت دفاع از آن با تمامی شیوه های مسالمت آمیز ممکن هستند.

هیات هماهنگی گروه‌های شیعه عراق نیز حامیان خود را به تظاهرات فراخواند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + 16 =