کد خبر : 301890
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
-

تکمیل زنجیره پژوهش با راه اندازی سامانه نیازها و ایده‌های دانشگاهی

تکمیل زنجیره پژوهش با راه اندازی سامانه نیازها و ایده‌های دانشگاهی

معاون پارلمانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای اولین بار در کشور سامانه نیازها وایده ها به کمک دانشگاه‌ها راه اندازی شده است که با ایجاد این بانک اطلاعاتی متمرکز زنجیره پژوهش فناوری و نوآوری تکمیل شده

به گزارش عصرقائم، مرتضی فرخی در مراسم تودیع جواد واثقی رئیس سابق دانشگاه نوشیروانی ومعارفه بهرام عزیزالله گنجی رئیس جدید دانشگاه نوشیروانی بابل ضمن قدردانی از زحمات  واثقی رئیس سابق این دانشگاه اظهار کرد: رشد اقتصادی یک جامعه در گرو ارتباط صنعت و دانشگاه و پیشرفت کشور در عرصه تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه در این راستا خواستار ارتباط بین دانشگاه وصنعت هستیم، ادامه داد: برای رتبه بندی دانشگاه‌ها از معیارهای کلی پژوهشی، آموزشی، وجهه بین المللی، امکانات و فعالیت‌های اجتماعی- اقتصادی استفاده می‌شود و این معیارها دارای شاخص‌هایی بوده که هر یک از آنها دارای ارزش و وزن مخصوص به خود هستند.

وی تصریح کرد: گاهی ارتباط صنعت و دانشگاه در قالب سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و سازمان‌ها در پروژه‌های علمی اتفاق می‌افتد و حمایت مالی سازمان‌ها می‌تواند زمینه مناسبی را برای انجام تحقیقات گسترده در حوزه‌های علمی به وجود آورد.

معاون پارلمانی وزارت علوم و تحقیقات فناوری عنوان کرد: با همین نگاه مهارت محور می‌توانیم کمبود نیروی متخصص جامعه را جبران کنیم و مطابق مأموریت گرا بودن آنها، دانشجویان پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی بیان کرد: برای اولین بار در کشور سامانه نیازها وایده ها به کمک دانشگاه‌ها راه اندازی شده است که با ایجاد این بانک اطلاعاتی متمرکز زنجیره پژوهش فناوری و نوآوری تکمیل شده و با هدفمند و نیاز محوری کردن بخش مهمی از فعالیت‌های پژوهشی برای رفع نیازهای کشور در مسیر توسعه همه جانبه علمی قرار خواهد گرفت.

فرخی تصریح کرد: برای عملیاتی کردن این طرح باید از فن آوری های به روز در حوزه مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، پایگاه داده، شبکه و امنیت بهره برد و در حال حاضر فرآیند جمع‌آوری نیازها و ایده‌های وزارتخانه‌ها سازمان‌ها و انجمن‌های مختلف به صورت مستقل از یکدیگر انجام می‌شود که یکی از مأموریت‌های سامانه نان فراهم کردن بستری یکپارچه برای کل کشور است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه ۵۰۰ درخواست در سامانه نیازها و ایده‌های دانشگاهی ثبت شده است، با اشاره به تداوم بخشی این کار در جهت توانمندسازی عرصه صنعت افزود: اهداف اصلی اجرای این طرح علاوه بر کاربردی کردن تحقیقات مراکز علمی، برانگیختن احساس مشارکت تمام آحاد کشور و ایجاد طوفان فکری ملی در ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته است.

جواد واثقی رئیس سابق دانشگاه نوشیروانی بابل نیز ضمن قدردانی از خیرنیک اندیش نوشیروانی که بانی این دانشگاه را بنا نهاد بيان داشت:دانشگاه نوشیروانی شهرستان بابل در حال حاضر توانسته است با کسب شاخص های بین المللی به آرزوی دست نیافتنی چندسال اخیر دست یابد.

واثقی افزود: رمز موفقیت این دانشگاه در سال‌های اخیر ارائه سند چشم انداز توسعه دانشگاه وتغییر برخی رویکردهای غلط وهمچنین انظباط مالی واخلاقی به عنوان خط قرمز وهمدلی وهمکاری تمام دست اندرکاران دانشگاه بوده است.

بهرام عزیزالله گنجی رئیس جدید دانشگاه نوشیروانی بابل نیز در این مراسم با اشاره به نیاز جامعه به پروژه محوربودن گفت: امید داریم در آینده نزدیک حلقه مفقود شده ارتباط بین دانشگاه وصنعت شناسایی و با ارائه راهکارهای خلاقانه در جهت توانمندسازی شرکت های دانش بنیان گام‌های مثبتی بر داشته شود در این راستا دانشجویان کاربلدی راتحویل جامعه خواهیم دادتا در صورت نیاز مهارت های لازم را برای شروع کسب وکار در دانشگاه ها کسب کرده باشند.

تکمیل زنجیره پژوهش با راه اندازی سامانه نیازها و ایده‌های دانشگاهی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =