کد خبر : 301566
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
-

عید فطر عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت است

عید فطر عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت است

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به اینکه بهترین دستاورد ماه رمضان تقوا است، گفت: عید فطر عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت است.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز عید فطر مرکز مازندران اظهار کرد: بهترین دستاورد ماه رمضان تقوا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: همه شما نمازگزاران و خودم را به تقوا سفارش می‌کنم. چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد.

خطیب نماز عید فطر ساری با اشاره به فرازی از سخنان حضرت علی(ع) گفت: درهای جهنم در ماه رمضان بسته است از خدا بخواهید دوباره بعد از ماه رمضان درهای جهنم باز نشود همچنان این در روی همه ما بسته بماند در این ماه شیاطین در غل و زنجیر هستند از خدا بخواهید بعد ماه رمضان دست و پای شیاطین باز نشود تا بر شما مسلط شوند.

وی با بیان اینکه تقوا پیشه گی و اجتناب از گناه و حرام موجب می شود در جهنم بسته بماند، ادامه داد: رحمت و مغفرت خدا را با ورع می توان به دست آورد.

محمدی لائینی از عید فطر به عنوان عید پاکیزگی و عید بازگشت به فطرت یادکرد و گفت: در روایتی از تفسیرالمیزان جلد ۲۰صفحه ۲۷۱ از رسول خدا(ص) آمده ایشان همواره در روزه های عید فطر قبل از رفتن به مصلی زکات فطریه را تقسیم می کردند.

نماینده ولی فقیه درمازندران عنوان کرد: برپایی نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره از معیارهای قبولی عبادات در طول ماه مبارک رمضان است.

وی به جمعه روز قدس اشاره و بیان کرد: پاکبان ها در پاکیزه نگه داشتن معابر شهرها زحمات زیادی ارائه می دهند که قدردان این همت والای آنها هستیم.

محمدی لائینی همچنین از خدمات هلال احمر، ناجا و اورژانس برای ارائه خدمات به روزه داران در ماه رمضان قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه عید فطر عید شکرگذاری است، گفت: آمریکا طرح سه لایحه خاورمیانه جدید، خاورمیانه بزرگ و جنگ نیابتی را درانداخته و میلیارد ها دلار برای این طرح هزینه کرد که به اذعان کارشناسان آمریکایی امروز این ابرقدرت درحال ترک غرب آسیا است.باید برای این نعمت خدا قدردان و شکر گذار باشیم.

عید فطر عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + یازده =