کد خبر : 297410
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

تصویب طرح احداث دو شهرک یهودی‌نشین جدید در اراضی ۴۸

تصویب طرح احداث دو شهرک یهودی‌نشین جدید در اراضی ۴۸

کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه احداث دو شهرک یهودی‌نشین جدید در النقب اشغالی واقع در اراضی اشغالی سال ۴۸ را تصویب کرد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه عربی ۲۱، طرح شهرک‌سازی جدید در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از گسترش شهرک‌ها و شهرهای عربی و محاصره آنها، شامل احداث شهر حریدیه در النقب با اسم “کسیف” خواهد بود.

همچنین طبق این طرح، روستای نیتسانا در نزدیکی مرزها با مصر توسعه پیدا کرده و به شهرکی برای اسکان ۲۲۰۰ خانواده تبدیل خواهد شد.

تل‌آویو طرح پنج‌گانه ویژه النقب را برای “توسعه جامعه بدوی” با بودجه حدودا پنج میلیارد شکِلی تصویب کرد و این به معنای استمرار اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی از جمله تخریب خانه‌ها و مصادره اراضی عرب‌ها در النقب و کشاورزی در آن با هدف مصادره آن است.

زئیو الکین، وزیر ساخت‌وساز و مسکن رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است عملیات خاک‌برداری در اراضی شهروندان عرب واقع در النقب و اطراف آن شامل اراضی اطراف روستاهای عرب‌نشین تصرف شده ازسرگرفته شود.

فلسطینی‌ها دو ماه قبل به حملات اشغالگران و تصرف اراضی‌شان اعتراض کرده و در پی آن درگیری‌هایی با صهیونیست‌ها شکل گرفت و ده‌ها تن از معترضان بازداشت شدند.

تصویب طرح احداث دو شهرک یهودی‌نشین جدید در اراضی ۴۸
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 10 =