کد خبر : 296987
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره “فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین”

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره “فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین”

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز (جمعه) به درخواست روسیه نشستی تشکیل دهد تا به بررسی ادعاهای این کشور درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین بپردازد؛ اقدامی که واشنگتن آن را “عملیات فریب یا پرچم دروغین” توصیف کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست امروز صبح در شورای امنیت سازمان ملل برگزار می‌شود.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در توئیتی نوشت: هیات روسی از شورای امنیت خواسته تا امروز (جمعه) ۱۱ مارس نشستی برای بررسی فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در قلمروی اوکراین برگزار کند.

آمریکا روز چهارشنبه اتهامات روسیه را مبنی بر اینکه واشنگتن لابراتورهای جنگ بیولوژیکی در اوکراین دارد، رد کرد و این ادعاها را مضحک دانست و به بیان این مساله پرداخت که مسکو شاید می‌خواهد شرایط را برای استفاده از سلاحی بیولوژیکی یا شیمیایی آماده کند.

همچنین اولویا دالتون، سخنگوی هیات آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: این دقیقا تلاش برای انجام عملیات پرچم دروغین است، ما هشدار داده‌ایم که روسیه ممکن است برای توجیه یک حمله با سلاح بیولوژیکی یا شیمیایی دست به چنین ابتکارعملی بزند.

وی افزود: روسیه ید طولایی در استفاده از سلاح شیمیایی دارد و حفظ و ادامه برنامه تسلیحات بیولوژیکی‌اش نقض قوانین بین‌الملل محسوب می‌شود. ما اجازه نمی‌دهیم که مسکو از عملیات پرچم دروغین استفاده کند.

همچنین اواخر روز سه شنبه روسیه اتهامات چندین ساله خود مبنی بر همکاری ایالات متحده با آزمایشگاه‌های اوکراینی برای توسعه تسلیحات بیولوژیکی را تکرار کرد.

درخواست روسیه برای نشست شورای امنیت درباره "فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین"
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =