کد خبر : 318485
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
-

کره شمالی وعده آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین را یک “جرم غیراخلاقی” دانست

کره شمالی وعده آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین را یک “جرم غیراخلاقی” دانست

کره شمالی امروز (یکشنبه) برای دومین روز پیاپی از تصمیم آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین انتقاد کرده و آن را یک “جرم غیراخلاقی” با هدف تداوم یک وضعیت بی‌ثبات بین‌المللی دانست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، کوان چونگ- کئون، مدیر امور آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور موسوم به KCNA منتشر شد، گفت: ادعاهای آمریکا دال بر اینکه کره شمالی تسلیحات برای روسیه فراهم کرده است، یک “شایعه بی‌پایه و اساس” با هدف توجیه کمک‌های نظامی خود به اوکراین است.

در این بیانیه آمده است: آمریکا بدون توجه به نگرانی و انتقاد درست و بجای جامعه بین‌المللی، سخت در تلاش است تا تسلیحات جنگی از جمله تانک‌ها را به هر قیمتی برای اوکراین تامین کند. این یک جرم غیراخلاقی با هدف حفظ وضعیت بی‌ثبات بین‌المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ادعاهای بی‌پایه و اساس درباره توافقات تسلیحاتی کره شمالی-روسیه یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ و خطرناک است که نمی‌توان هرگز اجازه وقوع آن را داد و تداوم آنها نتیجه کاملا نامطلوبی به همراه خواهد داشت.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز روز شنبه از وعده‌های آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین انتقاد کرده و مدعی شد که واشنگتن برای به دست آوردن هژمونی از طریق گسترش جنگ، در حال عبور از خط قرمز است.

کره شمالی سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای موشک از جمله موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که قادر به هدف گرفتن خاک آمریکا هستند، آزمایش کرد و مقامات کره جنوبی نیز هشدار داده‌اند که کره شمالی در حال آماده شدن برای نخستین آزمایش اتمی خود از سال ۲۰۱۷ میلادی است.

کره شمالی وعده آمریکا برای ارسال تانک به اوکراین را یک "جرم غیراخلاقی" دانست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 2 =